تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۲۵ خرداد ۱۴۰۵

وزیر اقتصاد: سهم بخش خصوصی از اقتصاد ایران ۱۵ درصد است

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال خبرنگار اکوایران مبنی بر هدفگذاری افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد گفت: سهم بخش خصوصی، اکنون حدود ۱۵ درصد است. تلاش داریم این سهم را افزایش دهیم.
مرداد 28, 1404 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش خبرنگار اکوایران، سیدعلی مدنی‌زاده در حاشیه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: جلسه امروز، با حضور تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تجار کشور از بخش خصوصی، جلسه‌ای بسیار مفید و سازنده بود. فعالان اقتصادی با صراحت و شفافیت، مسائل و چالش‌های موجود در حوزه صادرات و واردات را مطرح کردند. از جمله مشکلاتی که در مسیر واردات وجود دارد، فشارهایی است که فعالان این حوزه متحمل می‌شوند. همچنین در بخش صادرات، میزان صادرات و موانع پیش‌رو مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی نیز پیشنهاداتی برای اصلاح رویه‌های موجود ارائه داد که مورد نقد و بررسی قرار گرفت. البته باید توجه داشت که این پیشنهادات می‌توانند بخشی از مشکلات را حل کنند، اما پاسخ‌گوی تمامی چالش‌های صادراتی نخواهند بود. در ادامه، نقدهایی درباره ضرورت حرکت به سمت تک‌نرخی شدن ارز مطرح شد. بانک مرکزی نیز در پاسخ، دلایل وجود سیستم فعلی را توضیح داد. همچنین رئیس مجلس، دولت و وزارتخانه‌های مرتبط درباره وضعیت موجود و سیاست‌های ارزی اتخاذشده در مجامع تصمیم‌گیری توضیحاتی ارائه کردند.

وزیر امور اقتصادی و دارائی ادامه داد: از جمله مسائل مهم، مشکلات ناشی از قانون قاچاق کالا و ارز است که در وضعیت فعلی تأثیرگذار بوده و نیازمند اصلاحات جدی در قوانین و سیاست‌های ارزی کشور است. ان‌شاءالله این موضوع در دولت مطرح خواهد شد و به نمایندگی از جمع حاضر، پیگیری آن را بر عهده خواهم گرفت.

مدنی زاده با بیان اینکه هدف ما این است که راه‌حلی پیدا کنیم که ضمن تأمین معیشت مردم، تولید، اشتغال و درآمدزایی در کشور نیز محقق شود، افزود: هرگونه تغییر در سیاست‌ها نباید منجر به شوک منفی در جامعه شود، بلکه باید بهبودهایی را به همراه داشته باشد. همچنین تأکید شد که اصلاحات نباید منجر به آسیب به بازار سرمایه و بورس شود.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال خبرنگار اکوایران مبنی بر هدفگذاری افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد گفت: سهم بخش خصوصی، اکنون حدود ۱۵ درصد است. تلاش داریم این سهم را افزایش دهیم. با توجه به شرایط موجود و قواعد حاکم، تاکنون سهم بخش خصوصی از ۲۰ درصد فراتر نرفته است. هدف‌گذاری ما این است که ان‌شاءالله این سهم را به ۲۵ تا ۳۰ درصد برسانیم، هرچند نمی‌توان عدد دقیقی اعلام کرد، اما تمام تلاش خود را در این مسیر به‌کار خواهیم گرفت.

 

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • حنظله: طی ساعات آینده اهداف تازه‌ای در سرزمین‌های اشغالی زیر آتش خواهند رفت
  • درگیری تلخ و شدید در افتتاحیه جام جهانی
  • این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست
  • ۱۰ مصدوم در آتش‌سوزی در مرکز توانبخشی امید شهرستان مسجدسلیمان
  • خانه آیت‌الله طالقانی تا پایان شهریور به موزه تبدیل می‌شود خانه آیت‌الله طالقانی تا پایان شهریور به موزه تبدیل می‌شود
  • بازنشستگان؛ سرمایه‌های خاموشی که پس از سال‌ها خدمت، خود به احترام و حمایت نیاز دارند
  • سنگ‌هایی که هنوز صدا دارند؛ گفت‌وگوی یک نویسنده با نسل زد و آلفا
  • شرکت‌های ایلان ماسک در بانک اهداف نظامی ایران
  • این شهر به دلیل اجساد باقی‌مانده در زیر آوار با هجوم موش‌ها و جوندگان مواجه است
  • حنظله، تأسیسات آب کالیفرنیا را هک کرد
  • تخریب در حیات، تکریم در ممات؛ راز آدم‌های دوچهره
  • اصابت موفق ۷۰ درصد اهداف عملیات بامداد چهارشنبه سپاه
  • حنظله: ناوگان پنجم آمریکا به‌زودی با پیامدهای اقدامات خود مواجه خواهد شد
  • افزایش قیمت نفت به سمت 95 دلار
  • تکذیب انفجار در جزیره کیش و قشم؛ صدای انفجار در میناب و سیریک
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل