تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۶ تیر ۱۴۰۵

افتتاح دفتر سازمان آب و برق خوزستان در خرمشهر؛ گامی برای بهبود خدمات‌رسانی و حمایت از کشاورزان

در راستای ارتقای خدمات‌رسانی و تسهیل امور کشاورزان منطقه، دفتر سازمان آب و برق خوزستان در خرمشهر روز دوشنبه ۲۰ مردادماه با حضور شاهین هاشمی، فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر، مصطفی مطورزاده، نماینده مردم شریف خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی، عباس صدریان‌فر، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، و خانزادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، به بهره‌برداری رسید.
مرداد 20, 1404 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند به نقل از روابط عمومی فرمانداری خرمشهر، هدف از راه‌اندازی این دفتر، تمرکز بر رسیدگی سریع‌تر به مشکلات آبی بخش کشاورزی و ایجاد بستر مناسب برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در منطقه است.

شاهین هاشمی، فرماندار ویژه خرمشهر، در این مراسم با تأکید بر ضرورت تصمیم‌گیری سریع و کارآمد در حوزه مدیریت منابع آب اظهار داشت:
«انتظار داریم کارشناس مطالعاتی مستقر در این دفتر با اختیارات لازم، به‌طور مستقیم به بررسی و حل مسائل کشاورزان بپردازد تا مشکلات به حداقل برسد.»

عباس صدریان‌فر، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، نیز ضمن اشاره به ضرورت رعایت الگوی کشت و پرهیز از کشت‌های پرمصرف مانند برنج گفت:
«با وجود تنش آبی که پدیده‌ای جهانی است، با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب، از پاییز گذشته تاکنون توانستیم از بروز بحران جدی جلوگیری کنیم. برداشت یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در استان، رکوردی کم‌سابقه است که در شرایط محدودیت منابع آبی حاصل شد.»

وی همچنین از ذخیره‌سازی منابع آبی برای ماه‌های آتی خبر داد و بر تداوم اقدامات پیشگیرانه تأکید کرد.

مصطفی مطورزاده، نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس، نیز افتتاح این دفتر را گامی مهم برای تسهیل مراجعات، به‌ویژه برای روستاییان خرمشهری دانست و افزود:
«امروز کیفیت آب شرب خرمشهر در وضعیت مطلوب قرار دارد و بحران آب در جزیره مینو کنترل شده است. همچنین پروژه سد مارد در آستانه تکمیل قرار دارد که با بهره‌برداری از آن، امکان گردش آب شیرین در منطقه فراهم خواهد شد.»

وی خواستار افزایش رهاسازی آب و تأمین نیاز کشاورزان در مسیر شلمچه شد و بر لزوم توجه به مطالبات آبی بخش کشاورزی منطقه تأکید کرد.

این افتتاحیه، با همکاری و هماهنگی نهادهای محلی، ملی و سازمان منطقه آزاد اروند، می‌تواند نقطه عطفی در مدیریت منابع آب و توسعه پایدار بخش کشاورزی در جنوب خوزستان باشد.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • مقام آمریکایی: حملات به ایران به معنای آغاز جنگ نیست یک
  • نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
  • شنیده‌شدن صدای چند انفجار در حوالی سیریک
  • ادارات خوزستان به دستور استاندار روز شنبه با تاخیر شروع به کار می کنند
  • هشدار خانیکی به مسئولان: مدیران وقت بیشتری برای شنیدن مشکلات مردم بگذارند / اخبار جعلی اعتماد را تخریب می کند / حمایت از روزنامه نگاران مستقل هشدار خانیکی به مسئولان: مدیران وقت بیشتری برای شنیدن مشکلات مردم بگذارند / اخبار جعلی اعتماد را تخریب می کند / حمایت از روزنامه نگاران مستقل
  • از فرهنگِ صرفه‌جویی تا زیرساختِ فرسوده؛ نیمی از بحران، زیر پای لوله‌های قدیمی گم می‌شود
  • هوش مصنوعی و نویسندگان؛ هوش مصنوعی جامعه ادبی را نگران کرده است/ قطع همکاری برخی ناشران با این گروه از نویسندگان
  • چه شد یک مسیحی سمفونی عاشورا را نواخت؟
  • بیمه شخص ثالث؛ چتری اجباری که برخی زیر بار آن نمی‌روند
  • نقدی بر صحبت‌های اخیر وزیر کشاورزی؛ آقای وزیر، «افزایش مزد» عامل گرانی نیست/ نان از دست رفته را به سفره‌های مردم برگردانید!
  • مدیران در تصمیم‌گیری‌های کلان جهت‌گیری هوشمندانه داشته باشند/افزایش بهره‌وری در نیشکر با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • آماده‌سازی مجتمع‌های بین‌راهی خوزستان برای میزبانی از زائران اربعین
  • سه شطرنج‌باز دزفول به اردوی تیم ملی دعوت شدند
  • چگونه تفاوتهای فرهنگی را در ازدواج دوقومیتی مدیریت کنیم؟
  • برای حفاظت از دارایی‌ مشتریان، خدمات کارت بانک‌ها از دسترس خارج شد درپی
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل