تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۲۵ خرداد ۱۴۰۵

افتتاح دفتر سازمان آب و برق خوزستان در خرمشهر؛ گامی برای بهبود خدمات‌رسانی و حمایت از کشاورزان

در راستای ارتقای خدمات‌رسانی و تسهیل امور کشاورزان منطقه، دفتر سازمان آب و برق خوزستان در خرمشهر روز دوشنبه ۲۰ مردادماه با حضور شاهین هاشمی، فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر، مصطفی مطورزاده، نماینده مردم شریف خرمشهر و مینوشهر در مجلس شورای اسلامی، عباس صدریان‌فر، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، و خانزادی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، به بهره‌برداری رسید.
مرداد 20, 1404 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند به نقل از روابط عمومی فرمانداری خرمشهر، هدف از راه‌اندازی این دفتر، تمرکز بر رسیدگی سریع‌تر به مشکلات آبی بخش کشاورزی و ایجاد بستر مناسب برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای در منطقه است.

شاهین هاشمی، فرماندار ویژه خرمشهر، در این مراسم با تأکید بر ضرورت تصمیم‌گیری سریع و کارآمد در حوزه مدیریت منابع آب اظهار داشت:
«انتظار داریم کارشناس مطالعاتی مستقر در این دفتر با اختیارات لازم، به‌طور مستقیم به بررسی و حل مسائل کشاورزان بپردازد تا مشکلات به حداقل برسد.»

عباس صدریان‌فر، مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، نیز ضمن اشاره به ضرورت رعایت الگوی کشت و پرهیز از کشت‌های پرمصرف مانند برنج گفت:
«با وجود تنش آبی که پدیده‌ای جهانی است، با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب، از پاییز گذشته تاکنون توانستیم از بروز بحران جدی جلوگیری کنیم. برداشت یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در استان، رکوردی کم‌سابقه است که در شرایط محدودیت منابع آبی حاصل شد.»

وی همچنین از ذخیره‌سازی منابع آبی برای ماه‌های آتی خبر داد و بر تداوم اقدامات پیشگیرانه تأکید کرد.

مصطفی مطورزاده، نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس، نیز افتتاح این دفتر را گامی مهم برای تسهیل مراجعات، به‌ویژه برای روستاییان خرمشهری دانست و افزود:
«امروز کیفیت آب شرب خرمشهر در وضعیت مطلوب قرار دارد و بحران آب در جزیره مینو کنترل شده است. همچنین پروژه سد مارد در آستانه تکمیل قرار دارد که با بهره‌برداری از آن، امکان گردش آب شیرین در منطقه فراهم خواهد شد.»

وی خواستار افزایش رهاسازی آب و تأمین نیاز کشاورزان در مسیر شلمچه شد و بر لزوم توجه به مطالبات آبی بخش کشاورزی منطقه تأکید کرد.

این افتتاحیه، با همکاری و هماهنگی نهادهای محلی، ملی و سازمان منطقه آزاد اروند، می‌تواند نقطه عطفی در مدیریت منابع آب و توسعه پایدار بخش کشاورزی در جنوب خوزستان باشد.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • حنظله: طی ساعات آینده اهداف تازه‌ای در سرزمین‌های اشغالی زیر آتش خواهند رفت
  • درگیری تلخ و شدید در افتتاحیه جام جهانی
  • این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست
  • ۱۰ مصدوم در آتش‌سوزی در مرکز توانبخشی امید شهرستان مسجدسلیمان
  • خانه آیت‌الله طالقانی تا پایان شهریور به موزه تبدیل می‌شود خانه آیت‌الله طالقانی تا پایان شهریور به موزه تبدیل می‌شود
  • بازنشستگان؛ سرمایه‌های خاموشی که پس از سال‌ها خدمت، خود به احترام و حمایت نیاز دارند
  • سنگ‌هایی که هنوز صدا دارند؛ گفت‌وگوی یک نویسنده با نسل زد و آلفا
  • شرکت‌های ایلان ماسک در بانک اهداف نظامی ایران
  • این شهر به دلیل اجساد باقی‌مانده در زیر آوار با هجوم موش‌ها و جوندگان مواجه است
  • حنظله، تأسیسات آب کالیفرنیا را هک کرد
  • تخریب در حیات، تکریم در ممات؛ راز آدم‌های دوچهره
  • اصابت موفق ۷۰ درصد اهداف عملیات بامداد چهارشنبه سپاه
  • حنظله: ناوگان پنجم آمریکا به‌زودی با پیامدهای اقدامات خود مواجه خواهد شد
  • افزایش قیمت نفت به سمت 95 دلار
  • تکذیب انفجار در جزیره کیش و قشم؛ صدای انفجار در میناب و سیریک
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل