پایان ۷ دهه بلاتکلیفی اسناد مالکیت در لالی/ آغاز واگذاری بیش از ۳ هزار سند به شهروندان
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان در این مراسم با اشاره به حل یکی از قدیمیترین مطالبات مردم لالی، اظهار کرد: با پیگیریهای مستمر استاندار خوزستان، همکاری دستگاه قضایی، وزارت راه و شهرسازی، شرکت ملی نفت ایران، بنیاد مسکن و سایر دستگاههای مرتبط، مشکل اسناد مالکیت شهر لالی که از زمان شکلگیری این شهر و حدود هفت دهه بدون تعیین تکلیف باقی مانده بود، سرانجام برطرف شد.
وی افزود: نبود اسناد رسمی مالکیت طی سالهای گذشته مشکلات متعددی از جمله دشواری در اثبات مالکیت، گسترش ساختوسازهای غیرمجاز، کاهش درآمدهای مدیریت شهری، محدودیت در دریافت تسهیلات بانکی، افزایش پروندههای حقوقی و کند شدن روند توسعه شهرستان را به همراه داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: در یک سال گذشته با برگزاری نشستهای کارشناسی متعدد و ایجاد هماهنگی میان دستگاههای اجرایی، قضایی و تقنینی، سازوکار قانونی انتقال اسناد از شرکت ملی نفت ایران و وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فراهم شد تا فرآیند صدور و واگذاری اسناد رسمی به مالکان در چارچوب مقررات آغاز شود.
وی با اشاره به روند واگذاری اسناد در استان گفت: از ابتدای فعالیت دولت چهاردهم، اسناد مالکیت ۳۵۰ واحد مسکونی در بندر امام خمینی(ره)، ۲۰۰ واحد در اروندکنار و یکهزار و ۷۰۰ واحد در شهر شرافت تعیین تکلیف شده است و امروز نیز فرآیند واگذاری اسناد مالکیت بیش از سه هزار واحد مسکونی در شهرستان لالی آغاز شد که تعدادی از این اسناد به صورت نمادین به شهروندان اهدا شد.
وی این اقدام را نمونهای از همافزایی میان دولت، قوه قضائیه و مجلس برای رفع یکی از مهمترین مطالبات مردم دانست و ابراز امیدواری کرد صدور اسناد مالکیت، زمینهساز رونق ساختوساز، افزایش سرمایهگذاری، توسعه متوازن و ارتقای رضایتمندی شهروندان شهرستان لالی باشد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید