تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۷ تیر ۱۴۰۵

پایان ۷ دهه بلاتکلیفی اسناد مالکیت در لالی/ آغاز واگذاری بیش از ۳ هزار سند به شهروندان

آیین اعطای اسناد مالکیت شهروندان لالی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان، نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در مجلس شورای اسلامی، رئیس‌کل دادگستری خوزستان، مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان، مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان، فرماندار، امام جمعه شهرستان لالی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
تیر 7, 1405 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان در این مراسم با اشاره به حل یکی از قدیمی‌ترین مطالبات مردم لالی، اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر استاندار خوزستان، همکاری دستگاه قضایی، وزارت راه و شهرسازی، شرکت ملی نفت ایران، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های مرتبط، مشکل اسناد مالکیت شهر لالی که از زمان شکل‌گیری این شهر و حدود هفت دهه بدون تعیین تکلیف باقی مانده بود، سرانجام برطرف شد.

وی افزود: نبود اسناد رسمی مالکیت طی سال‌های گذشته مشکلات متعددی از جمله دشواری در اثبات مالکیت، گسترش ساخت‌وسازهای غیرمجاز، کاهش درآمدهای مدیریت شهری، محدودیت در دریافت تسهیلات بانکی، افزایش پرونده‌های حقوقی و کند شدن روند توسعه شهرستان را به همراه داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: در یک سال گذشته با برگزاری نشست‌های کارشناسی متعدد و ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی، قضایی و تقنینی، سازوکار قانونی انتقال اسناد از شرکت ملی نفت ایران و وزارت راه و شهرسازی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فراهم شد تا فرآیند صدور و واگذاری اسناد رسمی به مالکان در چارچوب مقررات آغاز شود.

وی با اشاره به روند واگذاری اسناد در استان گفت: از ابتدای فعالیت دولت چهاردهم، اسناد مالکیت ۳۵۰ واحد مسکونی در بندر امام خمینی(ره)، ۲۰۰ واحد در اروندکنار و یک‌هزار و ۷۰۰ واحد در شهر شرافت تعیین تکلیف شده است و امروز نیز فرآیند واگذاری اسناد مالکیت بیش از سه هزار واحد مسکونی در شهرستان لالی آغاز شد که تعدادی از این اسناد به صورت نمادین به شهروندان اهدا شد.

وی این اقدام را نمونه‌ای از هم‌افزایی میان دولت، قوه قضائیه و مجلس برای رفع یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم دانست و ابراز امیدواری کرد صدور اسناد مالکیت، زمینه‌ساز رونق ساخت‌وساز، افزایش سرمایه‌گذاری، توسعه متوازن و ارتقای رضایتمندی شهروندان شهرستان لالی باشد.

برچسب:

اسناد مالکیت، شهرستان لالی

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • پایان ۷ دهه بلاتکلیفی اسناد مالکیت در لالی/ آغاز واگذاری بیش از ۳ هزار سند به شهروندان
  • وزیر ارتباطات: اختلالات بانک‌ها ارتباطی به باز شدن اینترنت بین‌الملل نداشت
  • سازمان غذا و دارو ؛ دستور جمع‌آوری فوری پودرهای کاهش و افزایش وزن با برند «رویال» صادر شد
  • جزئیات ثبت‌نام وام ۶۰ میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی +شرایط و اقساط
  • مقام آمریکایی: حملات به ایران به معنای آغاز جنگ نیست یک
  • نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
  • شنیده‌شدن صدای چند انفجار در حوالی سیریک
  • ادارات خوزستان به دستور استاندار روز شنبه با تاخیر شروع به کار می کنند
  • هشدار خانیکی به مسئولان: مدیران وقت بیشتری برای شنیدن مشکلات مردم بگذارند / اخبار جعلی اعتماد را تخریب می کند / حمایت از روزنامه نگاران مستقل هشدار خانیکی به مسئولان: مدیران وقت بیشتری برای شنیدن مشکلات مردم بگذارند / اخبار جعلی اعتماد را تخریب می کند / حمایت از روزنامه نگاران مستقل
  • از فرهنگِ صرفه‌جویی تا زیرساختِ فرسوده؛ نیمی از بحران، زیر پای لوله‌های قدیمی گم می‌شود
  • هوش مصنوعی و نویسندگان؛ هوش مصنوعی جامعه ادبی را نگران کرده است/ قطع همکاری برخی ناشران با این گروه از نویسندگان
  • چه شد یک مسیحی سمفونی عاشورا را نواخت؟
  • بیمه شخص ثالث؛ چتری اجباری که برخی زیر بار آن نمی‌روند
  • نقدی بر صحبت‌های اخیر وزیر کشاورزی؛ آقای وزیر، «افزایش مزد» عامل گرانی نیست/ نان از دست رفته را به سفره‌های مردم برگردانید!
  • مدیران در تصمیم‌گیری‌های کلان جهت‌گیری هوشمندانه داشته باشند/افزایش بهره‌وری در نیشکر با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل