۲ میلیون قطعه ماهی با حضور استاندار خوزستان در هورالعظیم رهاسازی شد / دکتر موالیزاده: ماهیهای سازگار با اقلیم، احیا و رونق تکثیر و صید ماهی را تضمین میکنند
به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان، سید محمدرضا موالیزاده، روز دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵ در حاشیه مراسم رهاسازی ماهیان در هورالعظیم گفت: هر یک از این ماهیها ۲ گرم وزن دارند و دو میلیون و دویست هزار قطعه ماهی رهاسازی شده است که همگی گونههای سازگار و بومی خوزستان هستند.
استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیتهای تاریخی این تالاب بینالمللی افزود: از سالهای دور، هورالعظیم منطقهای مستعد برای پرورش ماهی بوده و بهترین ماهیها در آن تکثیر میشده است.
موالیزاده با بیان اینکه این ماهیها انشاءالله ظرف مدت چند ماه رشد خواهند کرد، خاطرنشان کرد: شرایط مناسبی برای تکثیر آنها در این محیط فراهم است و امیدواریم با کمک دستاندرکاران، رونق گذشته به هورالعظیم بازگردد.
وی در پایان گفت: متأسفانه طی سالهای اخیر به دلیل مشکلات مختلف، این وضعیت مطلوب در هورالعظیم وجود نداشته است. امروز تلاش میکنیم با انجام اقدامات مؤثر، این کار ارزشمند را به دوران شکوفایی خود بازگردانیم.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید