تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۴ تیر ۱۴۰۵

شفافیت، شایسته‌سالاری و سلامت اداری؛ محورهای راهبردی مدیریت منابع انسانی در مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ارتقای سلامت نظام اداری، تقویت شفافیت سازمانی و توسعه عدالت اداری را از مهم‌ترین اولویت‌های این مدیریت برشمرد و تأکید کرد که تحقق اهداف راهبردی سازمان، در گرو استقرار فرآیندهای شفاف، پاسخگو و مبتنی بر شایستگی است.
خرداد 13, 1405 3 دقیقه خواندن
چاپ خبر

محورهای راهبردی مدیریت منابع انسانی در مناطق نفت‌خیز جنوب
مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ارتقای سلامت نظام اداری، تقویت شفافیت سازمانی و توسعه عدالت اداری را از مهم‌ترین اولویت‌های این مدیریت برشمرد و تأکید کرد که تحقق اهداف راهبردی سازمان، در گرو استقرار فرآیندهای شفاف، پاسخگو و مبتنی بر شایستگی است.
حمید علمداری با اشاره به جایگاه سلامت اداری در پایداری و کارآمدی سازمان اظهار داشت: مدیریت منابع انسانی در سال‌های اخیر تلاش کرده است با رویکردی پیشگیرانه و فرآیندمحور، ضمن صیانت از حقوق و منافع سازمان، زمینه ارتقای اعتماد سرمایه انسانی و بهبود کیفیت خدمات اداری را فراهم سازد. در همین راستا، موضوع سلامت اداری و صیانت سازمانی در جلسات شورای مدیران منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت‌های تابعه و همچنین نشست‌های تخصصی با معاونت‌ها و واحدهای ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفته و بر ضرورت پایش مستمر فرآیندها و اجرای اقدامات اصلاحی تأکید شده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین رویکردهای مدیریت منابع انسانی، حرکت از نظارت صرف پس از وقوع تخلف به سمت پیشگیری، اصلاح فرآیندها و کاهش زمینه‌های بروز آسیب‌های اداری است. بر همین اساس، ارتقای انضباط اداری، تقویت کنترل‌های داخلی، افزایش شفافیت در فرآیندها و صیانت از حقوق قانونی شرکت در مراجع ذی‌صلاح، به‌ویژه در پرونده‌های اداری و حقوقی، به صورت مستمر در دستور کار قرار داشته است.

مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به اهمیت عدالت سازمانی تصریح کرد: تحقق عدالت اداری مستلزم وجود رویه‌های روشن، پاسخگویی مناسب و اجرای یکسان مقررات است. از این رو، تلاش شده است با تقویت وحدت رویه در اجرای مقررات، بهبود نظام پاسخگویی به درخواست‌ها و شکایات و افزایش قابلیت رهگیری فرآیندهای اداری، زمینه کاهش برداشت‌های سلیقه‌ای و افزایش اعتماد سازمانی فراهم شود.

علمداری همچنین با تأکید بر نقش شایستگی و تخصص در مدیریت سرمایه انسانی گفت: در حوزه انتصابات و به‌کارگیری نیروها، رویکرد مدیریت منابع انسانی بر تقویت شایسته‌سالاری، تخصص‌محوری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های حرفه‌ای کارکنان استوار بوده است. هدف از این رویکرد، فراهم‌سازی زمینه رشد و توسعه سرمایه انسانی بر اساس توانمندی‌ها، تجربه، عملکرد و الزامات حرفه‌ای سازمان است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت شفافیت اطلاعاتی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین خاطرنشان کرد: توسعه سامانه‌های اطلاعاتی، مدیریت سطوح دسترسی، حفاظت از اطلاعات پرسنلی، افزایش قابلیت رهگیری فرآیندها و راستی‌آزمایی مستمر فرآیندهای محاسباتی و اداری، از جمله اقداماتی است که در راستای ارتقای شفافیت و کاهش خطاهای احتمالی دنبال شده است.

مدیر منابع انسانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه سلامت اداری فرآیندی مستمر و نیازمند بازنگری مداوم است، اظهار داشت: بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد در کنار دستاوردهای موجود، همچنان برخی حوزه‌ها نیازمند بهبود و اصلاح مستمر هستند. از این رو، شناسایی گلوگاه‌های فرآیندی، ارتقای آموزش‌های تخصصی و مقرراتی، تقویت فرهنگ پاسخگویی، کاهش زمینه‌های تعارض منافع و توسعه نظارت‌های هوشمند، از مهم‌ترین محورهای برنامه‌های آتی این مدیریت به شمار می‌رود.

وی افزود: مدیریت منابع انسانی علاوه بر انجام وظایف تخصصی خود، تلاش کرده است مطالبات و درخواست‌های کارکنان را به صورت نظام‌مند پیگیری و در مراجع ذی‌ربط منعکس کند. اعتقاد ما بر این است که ارتقای رضایت‌مندی شغلی، ایجاد آرامش سازمانی و تقویت اعتماد متقابل میان کارکنان و مدیریت، نقش مهمی در افزایش بهره‌وری و تحقق اهداف کلان شرکت دارد.

علمداری در پایان با تشریح چشم‌انداز سال جاری عنوان کرد: برنامه‌های مدیریت منابع انسانی بر محور «تعالی فرآیندهای صیانتی، توسعه نظارت هوشمند و ارتقای شفافیت سازمانی» متمرکز خواهد بود. تعمیق کنترل‌های داخلی، گسترش فرهنگ خودکنترلی، بهره‌گیری بیشتر از فناوری‌های نوین، ارتقای دانش مقرراتی کارکنان و اصلاح مستمر فرآیندهای آسیب‌پذیر، از جمله اقداماتی است که با هدف دستیابی به سطوح بالاتر سلامت اداری و تقویت جایگاه شرکت به عنوان مجموعه‌ای پیشرو در صنعت نفت دنبال خواهد شد.

وی تأکید کرد: موفقیت در این مسیر حاصل تلاش جمعی مدیران، کارشناسان و کارکنان سازمان است و تداوم این رویکرد می‌تواند زمینه‌ساز ارتقای کارآمدی، اعتماد سازمانی و تحقق هرچه بهتر مأموریت‌های شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب باشد.

 

منبع: روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

برچسب:

حمید علمداری، منابع انسانی مناطق نفتخیز جنوب،شفافیت سازمانی، عدالت اداری

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • نقدی بر صحبت‌های اخیر وزیر کشاورزی؛ آقای وزیر، «افزایش مزد» عامل گرانی نیست/ نان از دست رفته را به سفره‌های مردم برگردانید!
  • مدیران در تصمیم‌گیری‌های کلان جهت‌گیری هوشمندانه داشته باشند/افزایش بهره‌وری در نیشکر با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • آماده‌سازی مجتمع‌های بین‌راهی خوزستان برای میزبانی از زائران اربعین
  • سه شطرنج‌باز دزفول به اردوی تیم ملی دعوت شدند
  • چگونه تفاوتهای فرهنگی را در ازدواج دوقومیتی مدیریت کنیم؟
  • برای حفاظت از دارایی‌ مشتریان، خدمات کارت بانک‌ها از دسترس خارج شد درپی
  • ۲ میلیون قطعه ماهی با حضور استاندار خوزستان در هورالعظیم رهاسازی شد / دکتر موالی‌زاده: ماهی‌های سازگار با اقلیم، احیا و رونق تکثیر و صید ماهی را تضمین می‌کنند
  • سالمندان مجرد؛ پدیده‌ای اجتماعی در یک قدمی ایران
  • چرا کافئین در چای و قهوه اثر متفاوتی دارد؟
  • راز رگ‌های آبی؛ چرا خونی که قرمز است، زیر پوست آبی دیده می‌شود؟
  • شهباز شریف: هیچ بحثی درباره برنامه‌های موشکی ایران با آمریکا و یا در تفاهم‌نامه وجود ندارد
  • تشریح جزئیات اقتصادی تفاهم‌نامه ایران و آمریکا از زبان رئیس‌کل بانک مرکزی
  • ونس: پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران انجام شده است
  • ورود هیات‌های مذاکره کننده به سالن اجلاس چهارجانبه در سوئیس
  • نشست داخلی هیات مذاکره کننده ایرانی در سوییس/ برگزاری سه دیدار دوجانبه با طرف های میانجی
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل