تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۴ تیر ۱۴۰۵

بهره‌برداری از پروژه‌های مهم سازمان آب و برق خوزستان محقق شد

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان، در تشریح روند اجرایی پروژه‌های کلان این سازمان اعلام کرد که بسیاری از پروژه‌های تعریف‌شده پس از سفر هیئت دولت و ریاست جمهوری به استان، با تلاش شبانه‌روزی همکاران، در کمتر از زمان پیش‌بینی‌شده به مراحل بهره‌برداری رسیده‌اند.
بهمن 27, 1404 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، عباس صدریان‌فر در این خصوص اظهار کرد: «بخش قابل توجهی از پروژه‌ها که برخی نیازمند یک و نیم تا دو سال زمان بودند، در حدود پانزده ماه تکمیل شدند. در سفر وزیر نیرو به استان خوزستان که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری انجام می شود، شاهد بهره‌برداری از سد و قفل کشتیرانی بهمن‌شیر، اولین پل متحرک کشور بر روی سد و سایر پروژه‌های مهم از جمله سد مخزنی بالارود خواهیم بود.»

وی درباره سد دو منظوره بهمن‌شیر توضیح داد: «این سد علاوه بر کنترل اختلاط آب شور و شیرین و تنظیم جزر و مد، امکان تردد همزمان خودرو و شناورهای آبی را فراهم می‌کند و یکی از پروژه‌های تأثیرگذار در منطقه محسوب می‌شود.»

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان همچنین به پروژه‌های آبرسانی اشاره کرد و گفت: «افزایش ظرفیت خطوط آبرسانی غدیر و ام‌الدِبس به دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر، شادگان و سوسنگرد با تلاش همکاران کمتر از یک سال اجرا شد همچنین پروژه‌های آبرسانی شهرستان رامهرمز و پروژه‌های بندر امام خمینی(ره) و افزایش ظرفیت تأسیسات آب شرب مرغزار نیز بخشی از اقدامات انجام‌شده است.

صدریان فر با اشاره به اینکه مخازن خنافره و لایروبی انهار شادگان و آغاز عملیات اجرایی آب شرب شهر الوان و خطوط انتقال آب قلعه‌لور و دوکوهه شهرستان اندیمشک نیز در دستور کار قرار داشته‌اند، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ برای انتخاب سرمایه‌گذار و تکمیل پروژه‌های آبرسانی در شهرستان‌های کرخه، الوان، اندیمشک و دزفول نیز برای نخستین بار در کشور توسط این سازمان انجام شده است.»

صدریان فر درخصوص نیروگاه‌ها و سدهای موجود گفت: «بهینه‌سازی چهار واحد نیروگاه اول دز و آماده‌سازی سد بالا‌رود و سد دز در دستور کار است تا علاوه بر تولید برق پایدار، منابع آب برای کشاورزی و مصارف شرب منطقه تأمین شود همچنین با تکمیل این طرح‌ها، دسترسی مردم به آب سالم و پایدار به‌طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت و آثار این اقدامات در سفر آتی مقام عالی وزارت استان برای بازدید از پروژه‌ها قابل مشاهده خواهد بود.»

وی خاطرنشان کرد: «مجموع کل پروژه‌ها تاکنون با سرمایه‌گذاری ۷۳۸۷میلیارد تومان و ارزش روز طرح‌ها ۲۴۶۹۰ میلیارد تومان اجرا شده است و با تکمیل آنها، اهداف پیش‌بینی‌شده به طور قابل توجهی تحقق یافته و مردم شاهد بهره‌برداری از طرح‌های حیاتی خواهند بود.»

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • نقدی بر صحبت‌های اخیر وزیر کشاورزی؛ آقای وزیر، «افزایش مزد» عامل گرانی نیست/ نان از دست رفته را به سفره‌های مردم برگردانید!
  • مدیران در تصمیم‌گیری‌های کلان جهت‌گیری هوشمندانه داشته باشند/افزایش بهره‌وری در نیشکر با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • آماده‌سازی مجتمع‌های بین‌راهی خوزستان برای میزبانی از زائران اربعین
  • سه شطرنج‌باز دزفول به اردوی تیم ملی دعوت شدند
  • چگونه تفاوتهای فرهنگی را در ازدواج دوقومیتی مدیریت کنیم؟
  • برای حفاظت از دارایی‌ مشتریان، خدمات کارت بانک‌ها از دسترس خارج شد درپی
  • ۲ میلیون قطعه ماهی با حضور استاندار خوزستان در هورالعظیم رهاسازی شد / دکتر موالی‌زاده: ماهی‌های سازگار با اقلیم، احیا و رونق تکثیر و صید ماهی را تضمین می‌کنند
  • سالمندان مجرد؛ پدیده‌ای اجتماعی در یک قدمی ایران
  • چرا کافئین در چای و قهوه اثر متفاوتی دارد؟
  • راز رگ‌های آبی؛ چرا خونی که قرمز است، زیر پوست آبی دیده می‌شود؟
  • شهباز شریف: هیچ بحثی درباره برنامه‌های موشکی ایران با آمریکا و یا در تفاهم‌نامه وجود ندارد
  • تشریح جزئیات اقتصادی تفاهم‌نامه ایران و آمریکا از زبان رئیس‌کل بانک مرکزی
  • ونس: پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران انجام شده است
  • ورود هیات‌های مذاکره کننده به سالن اجلاس چهارجانبه در سوئیس
  • نشست داخلی هیات مذاکره کننده ایرانی در سوییس/ برگزاری سه دیدار دوجانبه با طرف های میانجی
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل