تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۴ تیر ۱۴۰۵

معاون درمان وزارت بهداشت: ۱۵۰ نفر از مصدومان وقایع اخیر همچنان در آی‌سی‌یو بستری هستند/ درمان مجروحان خارج از مباحث سیاسی انجام می‌شود

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به بازدیدهای میدانی خود از چند بیمارستان تهران در جریان حوادث اخیر کشور، از تلاش شبانه‌روزی کادر سلامت برای رسیدگی به مجروحان قدردانی و تصریح کرد: در روزهای گذشته و در پی اتفاقاتی که رخ داد، لازم می‌دانم از تمامی پزشکان، پرستاران و کارکنان مراکز درمانی سرپایی و بستری صمیمانه تشکر کنم.
بهمن 10, 1404 3 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سید سجاد رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با وبدا افزود: کادر درمان با احساس مسئولیت حرفه‌ای و تعهد اخلاقی، با دقت، جدیت و از صمیم قلب به تمامی مجروحان رسیدگی کردند و تلاش شد کوتاهی در درمان این عزیزان صورت نگیرد.

وی افزود: در بازدیدهایی که از مراکز مختلف درمانی داشتم، از نزدیک شاهد تلاش خستگی‌ناپذیر کادر پزشکی و درمانی بودم. همچنین در گفت‌وگو با مجروحان و همراهان آنان، رضایت کامل از نحوه رسیدگی و درمان اعلام شد و در بازدیدهای بنده حتی یک مورد اعتراض در مراکز درمانی مشاهده نشد؛ این در حالی است که کمبودها و نارسایی‌هایی در حوزه سلامت وجود دارد، اما نحوه مدیریت شرایط، رضایت‌بخش بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: گزارش‌های تیم‌های نظارتی وزارت بهداشت که به‌صورت محسوس و نامحسوس از مراکز درمانی بازدید داشتند نیز مؤید همین موضوع است. در شرایط بحران، همانند زلزله، جنگ یا حوادث گسترده، نخستین وظیفه ما ارائه درمان مناسب است. بر همین اساس و با دستور وزیر محترم بهداشت، درمان مجروحان به‌صورت رایگان انجام شد تا هیچ بیماری به دلیل مسائل مالی با مشکل مواجه نشود.

رضوی تأکید کرد: این اقدام حمایتی، بازخورد بسیار مثبتی در میان مردم داشت و بیمه‌های پایه نیز نقش قابل توجهی در تسهیل پرداخت هزینه‌ها ایفا کردند. ممکن است در ساعات ابتدایی و پیش از ابلاغ رسمی بخشنامه، در برخی مراکز هزینه‌هایی دریافت شده باشد، اما دستور صریح ما این بود که هیچ هزینه‌ای از بیماران دریافت نشود.

او در همین رابطه توضیح داد: حتی در یکی از بازدیدها با موردی مواجه شدم که از بیماری هزینه دریافت شده بود؛ بلافاصله با مرکز درمانی تماس گرفته شد و مقرر شد مبلغ پرداختی به بیمار بازگردانده شود.

وی خاطرنشان کرد: بخشنامه رسمی بلافاصله ابلاغ شد و از روز شنبه اجرای آن به‌طور کامل در دستور کار قرار گرفت. در صورت بروز هرگونه تخلف، نیازی به سامانه جدید نیست؛ چرا که دستور صریح داریم هر هزینه‌ای که خلاف بخشنامه دریافت شده، باید به بیمار بازگردانده شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت تأمین اقلام درمانی گفت: خوشبختانه از نظر دارو، تجهیزات و لوازم مصرفی، مشکل خاصی نداشتیم و تمامی بخش‌ها اعم از دولتی، عمومی غیردولتی و خصوصی همکاری کامل داشتند. مجروحان نیز بر اساس شدت جراحت و نزدیکی مکانی، به مراکز درمانی منتقل شدند.

رضوی ادامه داد: برخی بیمارستان‌های عمومی تهران که ساختار آن‌ها برای رسیدگی به تروما و حوادث طراحی شده، بیشتر درگیر پذیرش مجروحان بودند. همچنین بیمارستان‌های تخصصی از جمله مراکز چشم‌پزشکی مانند فارابی و لبافی‌نژاد نقش مؤثری ایفا کردند. برای جلوگیری از معطلی بیماران در بخش دولتی، از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده شد که جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مجروحان بهبود یافته و ترخیص شده‌اند، افزود: تعدادی از بیماران همچنان تحت عمل‌های جراحی سنگین هستند، حدود ۴۰۰ نفر همچنان بستری و نزدیک به ۱۵۰ نفر نیز در بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) ‌تحت نظر و درمان اند.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره آمارها گفت: مرجع رسمی اعلام آمار جان‌باختگان در این‌گونه حوادث، سازمان پزشکی قانونی کشور است و بر اساس اعلام‌های این مرجع، متأسفانه حدود ۳۲۰۰ نفر از هموطنانمان در این وقایع جان خود را از دست داده‌اند؛ موضوعی که بی‌تردید موجب تأثر و آلام همه ماست.

معاون وزیر بهداشت می‌گوید: در حوزه درمان، بدون توجه به هویت، جنسیت، مذهب، باور یا گرایش افراد، خدمات درمانی به‌صورت کاملاً برابر و بدون تبعیض ارائه شده و این رویکرد اصولی حوزه سلامت است.

رضوی تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه قصور یا عدم رسیدگی، مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰ موضوع را اعلام کنند. شخصاً پیگیر چنین مواردی هستم. درمان مجروحان کاملاً خارج از مباحث سیاسی و اجتماعی است و وظیفه حرفه‌ای و انسانی ما محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تحولات منطقه درباره آمادگی مراکز درمانی برای اتفاقات احتمالی آینده گفت: تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی آمادگی کامل از نظر دارو، تجهیزات، نیروی انسانی و ذخایر درمانی را دارند و تلاش شده در این حوادث، کمترین کاستی در ارائه خدمات درمانی وجود داشته باشد.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به نقش کادر سلامت در حوادث اخیر اظهار کرد: همان‌گونه که در جنگ ۱۲ روزه شاهد بودیم، کادر سلامت با وجود شرایط دشوار در کشور ماندند و به مردم خدمت کردند. در اتفاقات اخیر نیز این قشر بار دیگر افتخار آفریدند.

رضوی در پایان با تأکید بر مطالبات کادر درمان گفت: کادر درمان بیش از هر چیز خواستار پرداخت مطالبات معوق خود هستند که تمام تلاش ما و دولت محترم بر آن است که بتوانیم دیون را به کمترین حد ممکن برسانیم.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • نقدی بر صحبت‌های اخیر وزیر کشاورزی؛ آقای وزیر، «افزایش مزد» عامل گرانی نیست/ نان از دست رفته را به سفره‌های مردم برگردانید!
  • مدیران در تصمیم‌گیری‌های کلان جهت‌گیری هوشمندانه داشته باشند/افزایش بهره‌وری در نیشکر با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • آماده‌سازی مجتمع‌های بین‌راهی خوزستان برای میزبانی از زائران اربعین
  • سه شطرنج‌باز دزفول به اردوی تیم ملی دعوت شدند
  • چگونه تفاوتهای فرهنگی را در ازدواج دوقومیتی مدیریت کنیم؟
  • برای حفاظت از دارایی‌ مشتریان، خدمات کارت بانک‌ها از دسترس خارج شد درپی
  • ۲ میلیون قطعه ماهی با حضور استاندار خوزستان در هورالعظیم رهاسازی شد / دکتر موالی‌زاده: ماهی‌های سازگار با اقلیم، احیا و رونق تکثیر و صید ماهی را تضمین می‌کنند
  • سالمندان مجرد؛ پدیده‌ای اجتماعی در یک قدمی ایران
  • چرا کافئین در چای و قهوه اثر متفاوتی دارد؟
  • راز رگ‌های آبی؛ چرا خونی که قرمز است، زیر پوست آبی دیده می‌شود؟
  • شهباز شریف: هیچ بحثی درباره برنامه‌های موشکی ایران با آمریکا و یا در تفاهم‌نامه وجود ندارد
  • تشریح جزئیات اقتصادی تفاهم‌نامه ایران و آمریکا از زبان رئیس‌کل بانک مرکزی
  • ونس: پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران انجام شده است
  • ورود هیات‌های مذاکره کننده به سالن اجلاس چهارجانبه در سوئیس
  • نشست داخلی هیات مذاکره کننده ایرانی در سوییس/ برگزاری سه دیدار دوجانبه با طرف های میانجی
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل