تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۴ تیر ۱۴۰۵

دستور استاندار خوزستان برای توزیع بنزین استاندارد در شهرهای آلوده / درمان رایگان بیماران تنفسی و توزیع شیر و ماسک استاندارد / پیگیری قضایی و بین‌المللی برای خاموشی فلرهای نفتی و آتش‌سوزی‌های فرامرزی

در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران خوزستان، بسته جامع مقابله با آلودگی هوا در سه بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت تصویب شد. استاندار خوزستان با تأکید بر ساماندهی منابع آلاینده و ضرورت توزیع بنزین یورو ۴ در شهرهای آلوده، از تعقیب قضایی متخلفان و پیگیری دیپلماتیک آتش‌سوزی‌های عراق و همچنین درمان رایگان بیماران تنفسی خبر داد.
آبان 20, 1404 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان، سید محمدرضا موالی‌زاده، روز یکشنبه ۱۸ آبان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گفت: دستگاه‌های اجرایی موظفند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مصوبات این جلسه برای کاهش آلودگی هوا را اجرایی کنند.

ممنوعیت سوزاندن مزارع و پسماند

استاندار خوزستان با اشاره به برنامه‌ریزی سه‌بعدی برای کنترل آلاینده‌ها تأکید کرد: سوزاندن بقایای گیاهی و ضایعات کشاورزی به‌طور کامل ممنوع است و با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند نیز موظف به جمع‌آوری و دفع اصولی زباله‌ها بدون سوزاندن شده و نیشکر موظف به جلوگیری از سوزاندن مزارع خود است.

سوخت استاندارد و ناوگان حمل‌ونقل

موالی‌زاده دستور فوری توزیع بنزین یورو۴ در اهواز و شهرهای صنعتی را صادر و اعلام کرد: تا پایان سال جاری تمام استان باید تحت پوشش سوخت استاندارد قرار گیرد.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اجرای سخت‌گیرانه معاینه فنی خودروها در دستور کار قرار گرفته و نظارت بر مراکز معاینه فنی تشدید خواهد شد.

خدمات بهداشتی و آموزشی

وی از توزیع رایگان شیر و ماسک استاندارد در مناطق آلوده خبر داد و تصریح کرد: تمام هزینه‌های درمانی مرتبط با بیماری‌های تنفسی ناشی از آلودگی هوا رایگان خواهد بود.

استاندار خوزستان افزود: با هماهنگی آموزش و پرورش و صداوسیما، برنامه‌های آموزشی از طریق فضای مجازی و رسانه ملی گسترش می‌یابد و مدارس ابتدایی و متوسطه اول تا بهبود شرایط غیرحضوری خواهند بود.

پیگیری بین‌المللی و قضایی آلاینده‌ها

موالی‌زاده با اشاره به منابع خارجی آلودگی گفت: آتش‌سوزی‌های عمدی در هورالعظیم عراق از طریق دیپلماتیک و با استناد به کنوانسیون رامسر پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۶۵ فلر نفتی در شعاع ۲۵ کیلومتری اهواز فعال است تأکید کرد: با دستور رئیس‌جمهور، برنامه زمان‌بندی برای خاموشی این مشعل‌ها در بازه زمانی کوتاه‌تر تدوین شده است.

استاندار در پایان با تقدیر از همراهی مردم، هشدار داد: در صورت عدم اجرای مصوبات توسط دستگاه‌ها، از مکانیزم‌های قضایی برای وادار کردن آنان به انجام وظایف استفاده خواهد شد و برای حفظ سلامتی مردم با هیچ دستگاه و فردی تعارف نداریم.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • نقدی بر صحبت‌های اخیر وزیر کشاورزی؛ آقای وزیر، «افزایش مزد» عامل گرانی نیست/ نان از دست رفته را به سفره‌های مردم برگردانید!
  • مدیران در تصمیم‌گیری‌های کلان جهت‌گیری هوشمندانه داشته باشند/افزایش بهره‌وری در نیشکر با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • آماده‌سازی مجتمع‌های بین‌راهی خوزستان برای میزبانی از زائران اربعین
  • سه شطرنج‌باز دزفول به اردوی تیم ملی دعوت شدند
  • چگونه تفاوتهای فرهنگی را در ازدواج دوقومیتی مدیریت کنیم؟
  • برای حفاظت از دارایی‌ مشتریان، خدمات کارت بانک‌ها از دسترس خارج شد درپی
  • ۲ میلیون قطعه ماهی با حضور استاندار خوزستان در هورالعظیم رهاسازی شد / دکتر موالی‌زاده: ماهی‌های سازگار با اقلیم، احیا و رونق تکثیر و صید ماهی را تضمین می‌کنند
  • سالمندان مجرد؛ پدیده‌ای اجتماعی در یک قدمی ایران
  • چرا کافئین در چای و قهوه اثر متفاوتی دارد؟
  • راز رگ‌های آبی؛ چرا خونی که قرمز است، زیر پوست آبی دیده می‌شود؟
  • شهباز شریف: هیچ بحثی درباره برنامه‌های موشکی ایران با آمریکا و یا در تفاهم‌نامه وجود ندارد
  • تشریح جزئیات اقتصادی تفاهم‌نامه ایران و آمریکا از زبان رئیس‌کل بانک مرکزی
  • ونس: پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران انجام شده است
  • ورود هیات‌های مذاکره کننده به سالن اجلاس چهارجانبه در سوئیس
  • نشست داخلی هیات مذاکره کننده ایرانی در سوییس/ برگزاری سه دیدار دوجانبه با طرف های میانجی
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل