تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۵ تیر ۱۴۰۵

استاندار خوزستان: تشکیل کارگروه مشترک برای مهار آتش‌سوزی‌های هورالعظیم/ هواپیمای آبپاش در خوزستان مستقر می‌شود

استاندار خوزستان از تشکیل کارگروهی با حضور وزرای امور خارجه، کشور، نیرو و سازمان حفاظت محیط‌زیست برای مهار آتش‌سوزی‌های هورالعظیم خبر داد و گفت: طی روزهای آینده هواپیمای آبپاش در منطقه مستقر می‌شود و در صورت خرید هواپیمای ایلوشین، مرکز استقرار آن اهواز خواهد بود
شهریور 26, 1404 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، سیدمحمدرضا موالی زاده، استاندار خوزستان در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: آتش سوزی‌های گسترده‌ای که در بخش عراقی هورالعظیم صورت می‌گیرد و باعث می‌شود دود ناشی از این آتش سوزی‌ها به طرف شهرهای ما بیاید که باعث ایجاد مشکلات تنفسی و… ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در مقطعی برای حل این مشکل هواپیمای آبپاش آمد و بخشی از این مشکل حل شد. امروز که ما در جلسه دولت شرکت کردیم به این خاطر حل این مشکلات بود. قرار بر این شد کارگروهی با حضور وزرای محترم امور خارجه، کشور، نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل بشود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این آتش سوزی‌ها در بخش عراقی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: با توجه به اینکه عراق عضو کنوانسیون رامسر است باید به تهعدات خود در این زمینه عمل بکنند. همچنین راهکارهای دیگر نظیر رها سازی آب وجود دارد که نیاز به مطالعه دارد؛ اگر بخواهیم به موضوع رهاسازی آب فکر بکنیم باید بحث کشت پاییزه کشاورزان را نیز در نظر بگیریم.

موالی زاده در ادامه گفت: همچنین بحث خرید هواپیمای ایلوشین مطرح بود که اگر خریداری شد، محل استقرار آن اهواز خواهد بود؛ بنابراین تصمیمات خوبی گرفته شد و امیدواریم این مشکلات در کوتاه مدت حل بشود.

وی تصریح کرد: قرار بر این شد طی چند روز آینده هواپیمای آبپاش را در منطقه داشته باشیم و با فعالیت‌هایی که در ارتباط با همکاری‌های منطقه‌ای هست‌، قرار شد وزارت امور خارجه این کار را با کمک بخش‌های دیگر دنبال بکند. استقرار هواپیمای ایلوشن به صورت دائم بعد از خرید آن خواهد بود.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه آتش سوزی‌های هورالعظیم خارج از خاک ایران است، گفت: دولت عراق باید کمک بکند. من با وزیر و معاونان وزیر کشور عراق و استاندران استان‌های مرزی و مسئولین مختلف عراقی در این رابطه صحبت کردیم.

موالی‌زاده افزود: مسئولین عراقی به ما گفتند که از «کرخه» آب رها کنید که به آن‌ها اعلام کردیم آبی در «کرخه» آبی نداریم و عراقی‌ها از دجله آب رها بکنند.

وی همچنین تصریح کرد: امیدواریم این جلسات به نتیجه برسد؛ اینکه این جلسات در کوتاه مدت به نتیجه خواهد رسید با خیر را نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد.

استاندار خوزستان در پایان تاکید کرد: نهایت تلاش خود زا برای حل این مشکل خواهیم کرد.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • نقدی بر صحبت‌های اخیر وزیر کشاورزی؛ آقای وزیر، «افزایش مزد» عامل گرانی نیست/ نان از دست رفته را به سفره‌های مردم برگردانید!
  • مدیران در تصمیم‌گیری‌های کلان جهت‌گیری هوشمندانه داشته باشند/افزایش بهره‌وری در نیشکر با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • آماده‌سازی مجتمع‌های بین‌راهی خوزستان برای میزبانی از زائران اربعین
  • سه شطرنج‌باز دزفول به اردوی تیم ملی دعوت شدند
  • چگونه تفاوتهای فرهنگی را در ازدواج دوقومیتی مدیریت کنیم؟
  • برای حفاظت از دارایی‌ مشتریان، خدمات کارت بانک‌ها از دسترس خارج شد درپی
  • ۲ میلیون قطعه ماهی با حضور استاندار خوزستان در هورالعظیم رهاسازی شد / دکتر موالی‌زاده: ماهی‌های سازگار با اقلیم، احیا و رونق تکثیر و صید ماهی را تضمین می‌کنند
  • سالمندان مجرد؛ پدیده‌ای اجتماعی در یک قدمی ایران
  • چرا کافئین در چای و قهوه اثر متفاوتی دارد؟
  • راز رگ‌های آبی؛ چرا خونی که قرمز است، زیر پوست آبی دیده می‌شود؟
  • شهباز شریف: هیچ بحثی درباره برنامه‌های موشکی ایران با آمریکا و یا در تفاهم‌نامه وجود ندارد
  • تشریح جزئیات اقتصادی تفاهم‌نامه ایران و آمریکا از زبان رئیس‌کل بانک مرکزی
  • ونس: پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران انجام شده است
  • ورود هیات‌های مذاکره کننده به سالن اجلاس چهارجانبه در سوئیس
  • نشست داخلی هیات مذاکره کننده ایرانی در سوییس/ برگزاری سه دیدار دوجانبه با طرف های میانجی
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل