تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۳ تیر ۱۴۰۵
آموزش مصرف بهینه برق در شرکت توسعه نیشکر

صرفه‌جویی ۳۰ درصدی با جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف در واحدهای نیشکری

سمینار آموزشی «مصرف آگاهانه و بهینه انرژی الکتریکی» روز یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۴ با حضور کارکنان و مدیران شرکت‌های گروه توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد. در این رویداد، شرکت‌کنندگان با هزینه تولید برق در نیروگاه‌های مختلف، اهمیت کاهش مصارف غیرضروری و پیشگیری از حوادث الکتریکی آشنا شدند.
شهریور 26, 1404 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

سمینار آموزشی «مصرف آگاهانه و بهینه انرژی الکتریکی» روز یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۴ با حضور کارکنان و مدیران شرکت‌های گروه توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد. در این رویداد، شرکت‌کنندگان با هزینه تولید برق در نیروگاه‌های مختلف، اهمیت کاهش مصارف غیرضروری و پیشگیری از حوادث الکتریکی آشنا شدند. بررسی‌های فنی نشان داد جایگزینی لامپ‌های پرمصرف با لامپ‌های کم‌مصرف می‌تواند تا ۳۰ درصد از هزینه برق خانوار و ادارات بکاهد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این سمینار به همت شرکت فنی و مهندسی پشتیبانی سدادفام نیشکر و با هدف ترویج فرهنگ مصرف بهینه انرژی، مدیریت هزینه‌ها و پیشگیری از حوادث برقی برگزار شد. در ابتدای برنامه، متخصصان حاضر نحوه تولید برق، راندمان نیروگاه‌ها و هزینه تولید هر کیلووات‌ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه‌های تجدیدپذیر و سوخت فسیلی را تشریح کردند.

در بخش علمی سمینار، تفاوت عملکرد لامپ‌های رشته‌ای و کم‌مصرف با استفاده از دستگاه ترموگراف به صورت عملی نمایش داده شد. نتایج نشان داد که لامپ‌های کم‌مصرف با کاهش چشمگیر حرارت، فشار بر تجهیزات سرمایشی را کم کرده و به طور میانگین ۳۰ درصد صرفه‌جویی در هزینه برق ایجاد می‌کنند. همچنین الزام انجام بازبینی‌های دوره‌ای تجهیزات و رفع ایرادات فنی به عنوان راهکاری مؤثر برای پیشگیری از اتصال کوتاه و آتش‌سوزی مطرح شد.

مدرس این دوره با اشاره به شعار «هرگز نشه فراموش، لامپ اضافی خاموش»، تأکید کرد که مدیریت صحیح مصرف برق در محیط کار و منزل نه تنها از هدررفت سرمایه‌های ملی جلوگیری می‌کند، بلکه از بروز حوادث ناخواسته نیز پیشگیری خواهد کرد. وی کاهش مصارف غیرضروری در ساعات اوج بار شبکه را یکی از عوامل کلیدی در حفظ پایداری سیستم برق کشور دانست.

در پایان برنامه، ضرورت فرهنگ‌سازی برای خارج کردن تجهیزات برقی بلااستفاده از مدار، مانند شارژرهای رهاشده در پریز یا تلویزیون‌های در وضعیت آماده‌به‌کار، مورد تأکید قرار گرفت. برگزارکنندگان اعلام کردند که این اقدامات ساده اما مؤثر، علاوه بر کاهش هزینه‌های خانوار، به کاهش فشار بر شبکه سراسری و تحقق اهداف توسعه پایدار کمک شایانی خواهد کرد.

 

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • نقدی بر صحبت‌های اخیر وزیر کشاورزی؛ آقای وزیر، «افزایش مزد» عامل گرانی نیست/ نان از دست رفته را به سفره‌های مردم برگردانید!
  • مدیران در تصمیم‌گیری‌های کلان جهت‌گیری هوشمندانه داشته باشند/افزایش بهره‌وری در نیشکر با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • آماده‌سازی مجتمع‌های بین‌راهی خوزستان برای میزبانی از زائران اربعین
  • سه شطرنج‌باز دزفول به اردوی تیم ملی دعوت شدند
  • چگونه تفاوتهای فرهنگی را در ازدواج دوقومیتی مدیریت کنیم؟
  • برای حفاظت از دارایی‌ مشتریان، خدمات کارت بانک‌ها از دسترس خارج شد درپی
  • ۲ میلیون قطعه ماهی با حضور استاندار خوزستان در هورالعظیم رهاسازی شد / دکتر موالی‌زاده: ماهی‌های سازگار با اقلیم، احیا و رونق تکثیر و صید ماهی را تضمین می‌کنند
  • سالمندان مجرد؛ پدیده‌ای اجتماعی در یک قدمی ایران
  • چرا کافئین در چای و قهوه اثر متفاوتی دارد؟
  • راز رگ‌های آبی؛ چرا خونی که قرمز است، زیر پوست آبی دیده می‌شود؟
  • شهباز شریف: هیچ بحثی درباره برنامه‌های موشکی ایران با آمریکا و یا در تفاهم‌نامه وجود ندارد
  • تشریح جزئیات اقتصادی تفاهم‌نامه ایران و آمریکا از زبان رئیس‌کل بانک مرکزی
  • ونس: پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران انجام شده است
  • ورود هیات‌های مذاکره کننده به سالن اجلاس چهارجانبه در سوئیس
  • نشست داخلی هیات مذاکره کننده ایرانی در سوییس/ برگزاری سه دیدار دوجانبه با طرف های میانجی
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل