تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۲۵ خرداد ۱۴۰۵
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد؛

کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی به دلیل خروج و نقل و انتقالات/ اجرای ۶۵۰ پروژه تعریف شده طی ۳ سال آینده

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی به دلیل خروج و نقل و انتقالات بعنوان معضلات پیش روی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد.
مرداد 12, 1404 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

ناصر علی فر در نشست خبری یکشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۴ گفت : با توجه به اینکه ما در هر یک از مدارس استان به نیروی کیفی در حوزه های مشاوره، سلامت ،پرورشی ،معاون اجرایی و فناوری نیاز داریم متاسفانه تنها ۲۰ درصدمدارس از این تخصص ها بهره مند هستند.

به گزارش تارا خبر ، وی به مشکلات زیرساختی در خصوص فضا و تجهیزات اشاره کرد و افزود: سرانه فضای آموزشی اهواز ۳.۱۶ متر مربع در مقابل میانگین کشوری ۵.۴۹ متر مربع ، پایین است.
وی گفت: تنها ۱۰ درصد مدارس اهواز صبح ثابت هستند و این فشار مضاعفی بر سیستم آموزشی وارد می کند.

علی فر تعداد دانش آموزان در کلاسهای درس را بالاتر از حد استاندارد عنوان کرد و گفت: شهرهای اهواز ،کارون،باوی،حمیدیه،ماهشهر،خرمشهر و آبادان مناطق قرمز از نظر سرانه آموزشی هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود فضای آموزشی گفت: توسعه کمی و کیفی دوره های پیش دبستانی در دستورکار است.زیرا کودکان دو زبانه یکسال از دیگر دانش آموزان عقب تر هستند و گاهی معنی کلمات را بلد نیستند. ۲۰ درصد دانش آموزان روخوانی می کنند اما درکی از آن ندارند. بنابراین اگر پوشش پیش دبستانی به صد در صد برسد بسیاری از معضلات کاسته می شود.

وی به کاهش آسیب های اجتماعی با مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: باید مبادی بیسوادی را مسدود و تلاش کنیم تا به شرایط بهتری برسیم.

 

علی فر یادآور شد: با توجه به اینکه اولویت اول رییس جمهور ساخت مدرسه است ، ۶۵۰ پروژه در خوزستان تعریف شده است و باید در سه سال باقیمانده دولت در استان ساخته شوند. ۱۷ پروژه از این تعداد تا آبان امسال به آموزش و پرورش تحویل داده می شوند. بیشتر این پروژه ها مردمی هستند و از سوی شرکت های غیردولتی در قالب مسئولیت های اجتماعی ساخته می شوند.

وی در پایان بر لزوم ارتقا میانگین نمره های نهایی پایه دوازدهم در مدارس غیردولتی تاکید کرد و گفت : اگر این مدارس ارتقا نیابند ، سال آینده ماکزیمم شهریه برای آنها در نظر گرفته نمی شود یا شهریه هایشان را ثابت نگه می داریم.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • حنظله: طی ساعات آینده اهداف تازه‌ای در سرزمین‌های اشغالی زیر آتش خواهند رفت
  • درگیری تلخ و شدید در افتتاحیه جام جهانی
  • این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست
  • ۱۰ مصدوم در آتش‌سوزی در مرکز توانبخشی امید شهرستان مسجدسلیمان
  • خانه آیت‌الله طالقانی تا پایان شهریور به موزه تبدیل می‌شود خانه آیت‌الله طالقانی تا پایان شهریور به موزه تبدیل می‌شود
  • بازنشستگان؛ سرمایه‌های خاموشی که پس از سال‌ها خدمت، خود به احترام و حمایت نیاز دارند
  • سنگ‌هایی که هنوز صدا دارند؛ گفت‌وگوی یک نویسنده با نسل زد و آلفا
  • شرکت‌های ایلان ماسک در بانک اهداف نظامی ایران
  • این شهر به دلیل اجساد باقی‌مانده در زیر آوار با هجوم موش‌ها و جوندگان مواجه است
  • حنظله، تأسیسات آب کالیفرنیا را هک کرد
  • تخریب در حیات، تکریم در ممات؛ راز آدم‌های دوچهره
  • اصابت موفق ۷۰ درصد اهداف عملیات بامداد چهارشنبه سپاه
  • حنظله: ناوگان پنجم آمریکا به‌زودی با پیامدهای اقدامات خود مواجه خواهد شد
  • افزایش قیمت نفت به سمت 95 دلار
  • تکذیب انفجار در جزیره کیش و قشم؛ صدای انفجار در میناب و سیریک
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل