تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۶ تیر ۱۴۰۵
استاندار خوزستان:

حادثه پالایشگاه آبادان ناشی از فرسودگی تجهیزات بود/ تولید بدون اختلال ادامه دارد

استاندار خوزستان با اشاره به فرسودگی برج تقطیر به‌عنوان عامل اصلی آتش‌سوزی در پالایشگاه آبادان، از شهادت یک کارگر و مصدومیت دو نفر دیگر خبر داد و اطمینان داد که تولید و تأمین سوخت استان بدون اختلال ادامه دارد. به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان، سید محمدرضا موالی‌زاده در حاشیه بازدید از محل حادثه پالایشگاه […]

تیر 29, 1404 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

استاندار خوزستان با اشاره به فرسودگی برج تقطیر به‌عنوان عامل اصلی آتش‌سوزی در پالایشگاه آبادان، از شهادت یک کارگر و مصدومیت دو نفر دیگر خبر داد و اطمینان داد که تولید و تأمین سوخت استان بدون اختلال ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خوزستان، سید محمدرضا موالی‌زاده در حاشیه بازدید از محل حادثه پالایشگاه آبادان در روز یکشنبه ۲۹ تیرماه به تشریح جزئیات این رویداد پرداخت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه این حادثه در واحد برج تقطیر رخ داده است، توضیح داد: این برج پیش از این به دلیل فرسودگی و استهلاک بالا در دستور کار برای بازسازی و نوسازی قرار داشت اما به دلیل ضرورت افزایش تولید، فعالیت آن ادامه یافته بود.

موالی‌زاده با اشاره به سابقه درخشان کارکنان پالایشگاه آبادان در دوران دفاع مقدس و همچنین در شرایط مختلف بحرانی، از زحمات بی‌شائبه آنان تقدیر کرد و افزود: متأسفانه در این حادثه یکی از همکاران فداکار ما که در خط مقدم تولید ایستاده بود، به درجه رفیع شهادت نائل شد و دو نفر دیگر از همکاران نیز دچار مصدومیت شدند که وضعیت یکی از آنها نسبتاً جدی است و تحت درمان قرار دارد.

استاندار خوزستان در ادامه به روند تولید در پالایشگاه آبادان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر پالایشگاه با ظرفیت ۴۴۰ هزار بشکه در روز در حال فعالیت است و پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی واحدهای جدید در دو تا سه روز آینده، این ظرفیت به بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

وی تأکید کرد: این حادثه تأثیری در روند تولید و تأمین سوخت استان نداشته است.

موالی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های آتی برای پیشگیری از تکرار چنین حوادثی اشاره کرد و گفت: دستورات لازم برای بررسی دقیق تمامی واحدهای فرسوده و بازرسی فنی تجهیزات صادر شده است تا از سلامت کامل آنها اطمینان حاصل شود.

وی همچنین از تشکیل کمیته ویژه برای بررسی دقیق علل این حادثه و پیشگیری از تکرار آن خبر داد.

استاندار خوزستان با اطمینان‌بخشی به مردم استان، تصریح کرد: تأمین بنزین و گازوئیل در استان به صورت کامل و بدون هیچ گونه کمبودی ادامه دارد و محموله‌های سوخت به صورت مستمر به تمامی نقاط استان از جمله پایگاه‌های نظامی و مراکز توزیع در اهواز و ماهشهر ارسال می‌شود.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • مقام آمریکایی: حملات به ایران به معنای آغاز جنگ نیست یک
  • نیروی دریایی سپاه به تجاوز و عهدشکنی آمریکا پاسخ داد
  • شنیده‌شدن صدای چند انفجار در حوالی سیریک
  • ادارات خوزستان به دستور استاندار روز شنبه با تاخیر شروع به کار می کنند
  • هشدار خانیکی به مسئولان: مدیران وقت بیشتری برای شنیدن مشکلات مردم بگذارند / اخبار جعلی اعتماد را تخریب می کند / حمایت از روزنامه نگاران مستقل هشدار خانیکی به مسئولان: مدیران وقت بیشتری برای شنیدن مشکلات مردم بگذارند / اخبار جعلی اعتماد را تخریب می کند / حمایت از روزنامه نگاران مستقل
  • از فرهنگِ صرفه‌جویی تا زیرساختِ فرسوده؛ نیمی از بحران، زیر پای لوله‌های قدیمی گم می‌شود
  • هوش مصنوعی و نویسندگان؛ هوش مصنوعی جامعه ادبی را نگران کرده است/ قطع همکاری برخی ناشران با این گروه از نویسندگان
  • چه شد یک مسیحی سمفونی عاشورا را نواخت؟
  • بیمه شخص ثالث؛ چتری اجباری که برخی زیر بار آن نمی‌روند
  • نقدی بر صحبت‌های اخیر وزیر کشاورزی؛ آقای وزیر، «افزایش مزد» عامل گرانی نیست/ نان از دست رفته را به سفره‌های مردم برگردانید!
  • مدیران در تصمیم‌گیری‌های کلان جهت‌گیری هوشمندانه داشته باشند/افزایش بهره‌وری در نیشکر با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • آماده‌سازی مجتمع‌های بین‌راهی خوزستان برای میزبانی از زائران اربعین
  • سه شطرنج‌باز دزفول به اردوی تیم ملی دعوت شدند
  • چگونه تفاوتهای فرهنگی را در ازدواج دوقومیتی مدیریت کنیم؟
  • برای حفاظت از دارایی‌ مشتریان، خدمات کارت بانک‌ها از دسترس خارج شد درپی
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل