تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۴ تیر ۱۴۰۵

اخراج کارگران در شرایط فعلی ممنوع شد

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران گفت: اخراج بی بهانه کارگران ناشی از عدم بازرسی کار و نداشتن امنیت شغلی کارگران است. کارفرمایان در شرای فعلی اجازه ندارند بدون دلیل نیروی کار را اخراج کنند.
تیر 9, 1404 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش تسنیم،سمیه گلپور ،رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران درباره اینکه برخی از کارفرمایان در شرایط فعلی به بهانه رکود در بازار برخی از کارگران را اخراج می کنند گفت: اخراج بی بهانه کارگران ناشی از عدم بازرسی کار و نداشتن امنیت شغلی کارگران است. مطابق آمار ارائه شده از سوی مرکز پژوهش های مجلس حدود 60درصد کارگران ما را کارگران غیر رسمی تشکیل می دهند. این دسته از کارگران در واقع امنیت شغلی ندارند. از سوی دیگر تعداد بازسان کار در کشور حدود 800 نفر است, با این تعداد امکان بازرسی کامل در کشور وجود ندارد. اخراج به بهانه رکود در شرایط فعلی کشور غیرقانونی است.

گلپور با بیان اینکه کارگران همواره پشت نظام بوده اند گفت: در روزهایی که ایران اسلامی درگیر جنگی نابرابر و ددمنشانه با رژیم متخاصم صهیونیستی بود، و دشمن با حملاتی کور و مذبوحانه زیرساخت‌ها، مراکز تولیدی و حتی اماکن زندگی مردم را هدف قرار داد، یکی از جلوه‌های درخشان و بی‌نظیر پایداری ملی، حضور حماسی و بی‌وقفه کارگران غیور واحدهای صنفی بود که با تعهدی مثال‌زدنی، زنجیره تأمین معاش مردم را حفظ کرده و چرخ ارائه خدمات ضروری را از حرکت باز نداشتند.

در حال حاضر هم از قوه قضائیه خواستاریم تا با کارفرمایان متخلف برخورد کند, هیچ کارگاهی اعم از رسمی و غیررسمی اجازه ندارد که کارگران را به بهانه های مختلف بدون دلیل اخراج کند. انتظار داریم اگر کارگارهی به صورت رسمی اقدام به اخراج بدون بهانه کرد باید امتیاز فعالیتش لغو شود و کارگاه های غیررسمی باید جریمه شوند تا بدانند, کارگران بازیچه تصمیمات آنها نیستند.

وی با بیان اینکه کارگران در شرایط سخت تحریمی کنار تولید و کارفرمایان ایفای نقش کردند افزود: دغدغه اصلی کارگران معیشت و امنیت شغلی است. در حال حاضر اگر کارگران امنیت شغلی داشتند, اخراج به این راحتی صورت نمی گرفت. اگر سامانه ای برای ثبت قرارداد کارگران بود, کارفرمایان متخلف اجازه نداشتند, به راحتی کارگاه یا مجموعه تولیدی خود را متوقف کنند. اینکه در گوشه و کنار اخباری مبنی بر بیکاری کارگران شنیده می شوند, ناشی از کارگاه های زیرزمینی است. حذف کارگاه های زیرزمینی و ایجاد امنیت شغلی کارگران دغدغه همیشگی ما بوده است, اگر تا کنون رفع شده بود هم به نفع کشور بود و هم به نفع کارگر.

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با اشاره به اینکه سال هاست که ایران از سوی این رژیم جنایکار صهیونیستی مورد تهدید است, بنابر این دلیلی ندارد که کارگران بدون دلیل اخراج شود گفت: اگر این خطای بزرگ ادامه دار شود و تعداد کارگرانی که بدون دلیل و به خاطر ترس کارفرمایان متخلف از شرایط فعلی ادامه دار شود برای اقتصاد کشور نیز مضر است. وی گفت: کانون عالی به عنوان نماینده بخش زیادی از کارگران این را حق خود می داند که اگر کارفرمایی بدون دلیل اقدام به اخراج بدون دلیل کارگر کند, از آنها شکایت کند. از سیستم قضایی کشور می خواهیم که در این زمینه نهایت همکاری را با کارگران داشته باشد.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • نقدی بر صحبت‌های اخیر وزیر کشاورزی؛ آقای وزیر، «افزایش مزد» عامل گرانی نیست/ نان از دست رفته را به سفره‌های مردم برگردانید!
  • مدیران در تصمیم‌گیری‌های کلان جهت‌گیری هوشمندانه داشته باشند/افزایش بهره‌وری در نیشکر با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • آماده‌سازی مجتمع‌های بین‌راهی خوزستان برای میزبانی از زائران اربعین
  • سه شطرنج‌باز دزفول به اردوی تیم ملی دعوت شدند
  • چگونه تفاوتهای فرهنگی را در ازدواج دوقومیتی مدیریت کنیم؟
  • برای حفاظت از دارایی‌ مشتریان، خدمات کارت بانک‌ها از دسترس خارج شد درپی
  • ۲ میلیون قطعه ماهی با حضور استاندار خوزستان در هورالعظیم رهاسازی شد / دکتر موالی‌زاده: ماهی‌های سازگار با اقلیم، احیا و رونق تکثیر و صید ماهی را تضمین می‌کنند
  • سالمندان مجرد؛ پدیده‌ای اجتماعی در یک قدمی ایران
  • چرا کافئین در چای و قهوه اثر متفاوتی دارد؟
  • راز رگ‌های آبی؛ چرا خونی که قرمز است، زیر پوست آبی دیده می‌شود؟
  • شهباز شریف: هیچ بحثی درباره برنامه‌های موشکی ایران با آمریکا و یا در تفاهم‌نامه وجود ندارد
  • تشریح جزئیات اقتصادی تفاهم‌نامه ایران و آمریکا از زبان رئیس‌کل بانک مرکزی
  • ونس: پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران انجام شده است
  • ورود هیات‌های مذاکره کننده به سالن اجلاس چهارجانبه در سوئیس
  • نشست داخلی هیات مذاکره کننده ایرانی در سوییس/ برگزاری سه دیدار دوجانبه با طرف های میانجی
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل