تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۲۵ خرداد ۱۴۰۵

اروپا با یاغی‌گری رژیم صهیونیستی برخورد کند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رایزنی تلفنی با همتای لهستانی، خواستار برخورد مسئولانه و عادلانه کشورهای اروپایی در قبال یاغی‌گری‌های مستمر رژیم صهیونیستی در منطقه شد.
تیر 5, 1404 2 دقیقه خواندن
چاپ خبر

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» در تماسی تلفنی با «رادوسلاو سیکورسکی» وزیر امور خارجه لهستان، در خصوص آخرین روند تحولات در منطقه متعاقب تجاوز رژیم صهیونیستی و آمریکا علیه ایران و اعلام توقف تجاوز رژیم صهیونیستی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.
وزیر امور خارجه ایران ضمن تشریح تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ایران که همراه با عملیات‌های تروریستی و ترور تعدادی از شخصیت‌های نظامی، اساتید دانشگاه و مردم ایران، همچنین هدف قرار دادن تاسیسات زیربنایی، تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز و اماکن مسکونی در شهرهای مختلف ایران بود، گفت: حمله نظامی رژیم اسراییل علیه ایران مصداق روشن عمل تجاوزکارانه وفق ماده ۳۹ منشور ملل متحد و نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور ملل متحد بود و جامعه جهانی وظیفه دارد نسبت به این جنایت شدید واکنش نشان داده و شورای امنیت سازمان ملل نیز می‌بایست ضمن محکوم کردن این تجاوز، اقدام قاطعی برای پاسخگوکردن متجاوز اتخاذ کند.
عراقچی همچنین با اشاره به حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی و آمریکا به تاسیسات هسته‌ای صلح‌آمیز ایران، که نقض شدید معاهده منع اشاعه و قطعنامه‌های ذیربط شورای امنیت سازمان ملل و شورای حکام آژانس به شمار می‌آید، این اقدامات را ضربه‌ای مهلک به حاکمیت قانون، دیپلماسی و رژیم منع اشاعه دانست و تبعات و آثار خطرناک مترتب بر قانون‌شکنی مجرمانه آمریکا و اسرائیل را متوجه آن‌ها و حامیان و توجیه‌گران آنها دانست.

وزبر امور خارجه ایران با تاکید بر عزم ملت ایران برای دفاع از خود وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، تصریح کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نشان دادند که با اقتدار در برابر تجاوز نظامی بیگانه ایستادگی می‌کنند و اکنون نیز از آمادگی کامل برای پاسخ قاطع علیه هر عمل تجاوزکارانه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی و حامیان آن برخوردارند.
او با انتقاد شدید از مواضع حمایتی برخی کشورهای اروپایی از اسرائیل و عدم محکومیت صریح تجاوز این رژیم و آمریکا علیه ایران، خواستار برخورد مسئولانه و عادلانه کشورهای اروپایی در قبال یاغی‌گری‌های مستمر رژیم صهیونیستی در منطقه شد و خاطرنشان کرد: حمایت بی‌قید و شرط برخی کشورهای اروپایی و آمریکا از رژیم اسرائیل در جریان نسل‌کشی در فلسطین اشغالی و متعاقبا تجاوزات آن به لبنان و سوریه، یکی از عوامل اصلی تدام تجاوزگری این رژیم بوده است.
وزیر امور خارجه لهستان ضمن استقبال از برقراری آتش‌بس، ابراز امیدواری کرد که این وضعیت به کاهش تنش در خاورمیانه کمک کند.
وی همچنین از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد تسهیلات کنسولی میان دو کشور تشکر کرد.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • حنظله: طی ساعات آینده اهداف تازه‌ای در سرزمین‌های اشغالی زیر آتش خواهند رفت
  • درگیری تلخ و شدید در افتتاحیه جام جهانی
  • این خانه قشنگ است ولی خانه من نیست
  • ۱۰ مصدوم در آتش‌سوزی در مرکز توانبخشی امید شهرستان مسجدسلیمان
  • خانه آیت‌الله طالقانی تا پایان شهریور به موزه تبدیل می‌شود خانه آیت‌الله طالقانی تا پایان شهریور به موزه تبدیل می‌شود
  • بازنشستگان؛ سرمایه‌های خاموشی که پس از سال‌ها خدمت، خود به احترام و حمایت نیاز دارند
  • سنگ‌هایی که هنوز صدا دارند؛ گفت‌وگوی یک نویسنده با نسل زد و آلفا
  • شرکت‌های ایلان ماسک در بانک اهداف نظامی ایران
  • این شهر به دلیل اجساد باقی‌مانده در زیر آوار با هجوم موش‌ها و جوندگان مواجه است
  • حنظله، تأسیسات آب کالیفرنیا را هک کرد
  • تخریب در حیات، تکریم در ممات؛ راز آدم‌های دوچهره
  • اصابت موفق ۷۰ درصد اهداف عملیات بامداد چهارشنبه سپاه
  • حنظله: ناوگان پنجم آمریکا به‌زودی با پیامدهای اقدامات خود مواجه خواهد شد
  • افزایش قیمت نفت به سمت 95 دلار
  • تکذیب انفجار در جزیره کیش و قشم؛ صدای انفجار در میناب و سیریک
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل