خوزستان با تحقق رشد ۵۱ درصدی توسعه کمی فنی حرفه ای و کاردانش به هدف برنامه هفتم توسعه کشور دست یافت/آموزش مجازی هیچ گاه نمی تواند جایگزین آموزش حضوری شود/پیشتازی خوزستان در توسعه کمی و کیفی هنرستان های جوار در سطح کشور
به گزارش اداره اطلاعرسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، ناصر علیفر در این نشست که در سالن غدیر حوزه ستادی برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای استان در توسعه هنرستانها اظهار کرد: امسال بیشترین تعداد هنرستانهای جوار را در کشور ایجاد کردیم و این امر نقش مهمی در توسعه مهارتآموزی دانشآموزان دارد.
وی در تشریح دلایل پایین بودن برخی شاخصهای آموزشی در استان، عوامل زیرساختی و نیروی انسانی را از مهمترین چالشها برشمرد و افزود: در حوزه نیروی انسانی با ناترازی جدی مواجه هستیم. از سوی دیگر، بخشی از مشکلات به انگیزه پایین معلمان بازمیگردد که باید بهطور ویژه مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین آسیبهای اجتماعی را از دیگر عوامل مؤثر بر کیفیت آموزش عنوان کرد و گفت: به آسیبهای اجتماعی باید به صورت ویژه پرداخته شود. در هفته گذشته بیش از ۹ هزار مدیر مدرسه در سراسر استان و بهصورت وبیناری گردهم آمدند تا راهکارهای کاهش آسیبهای اجتماعی را بررسی و ارزیابی کنند.
علیفر با اشاره به فاصله زمانی آموزشی استان نسبت به متوسط کشور خاطرنشان کرد: رسماً ۱۷ روز از میانگین کشوری عقب هستیم. دو سال پیش این عدد ۱۷ روز دیگر هم بیشتر بود و پارسال نیز به ۲۵ روز رسید. در آبانماه نیز بخش قابل توجهی از روزهای آموزشی به دلیل تعطیلی از دست رفت.
وی با تأکید بر اینکه سلامت دانشآموزان اولویت اصلی است، افزود: سلامت مهم است اما آموزش در کنار آن ضروری و غیرقابل جایگزین است. هیچگاه آموزش مجازی نمیتواند جای آموزش حضوری را بگیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان همچنین بر ضرورت اجرای آموزشهای تکمیلی برای پایه دوازدهم تأکید کرد و گفت: آموزشهای مکمل برای دانشآموزان پایه دوازدهم باید در دستور کار قرار گیرد تا از افت تحصیلی پیشگیری شود.
علیفر در پایان بر استفاده از ظرفیتهای رسانهای استان تأکید کرد و افزود: «باید از ظرفیت صدا و سیمای خوزستان برای فعالسازی مدرسه مجازی و تقویت جریان یاددهی-یادگیری بهرهگیری شود
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید