شهردار اهواز: شهر اهواز باید به دست مردم اهواز تغییر کند/.راه اندازی قطار شهری اهواز ۴۳ هزار میلیارد تومان نیاز دارد
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز ،رضا امینی شامگاه سه شنبه در آیین گشایش بوستان شمشاد در کیانشهر اضافه کرد: اهواز توسط مردم اهواز می تواند تغییر کند چون همانطور که خداوند متعال در قرآن فرموده است سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد مگر آن که آن قوم خود را تغییر دهد.
وی افزود: اینها کارهایی است که ما می توانیم بکنیم و شهر را به جایی برسانیم و آن کاری که مردم اهواز می توانند بکنند تا اهواز به یکی از زیباترین شهرهای ایران تبدیل شود مشارکت در اداره شهر است.
شهردار کلانشهر اهواز با اشاره به دلایل پیشرفت کلانشهرهای اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد، تصریح کرد: هیچ اتفاقی در آن شهرها نیفتاد به جز این که مردم در اداره شهر مشارکت کردند.
امینی با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در مدیریت پسماندهای خانگی و شهری و همکاری با شهرداری در این زمینه، یادآور شد: شهرداری درآمد و بودجه محدودی دارد که از طرف مردم از طریق پرداخت عوارض تامین می شود.
وی گفت: در شهرهای دیگر برای مثال از هر ده تومان سه تومان هزینه رفت و روب و نظافت و حقوق و دستمزد پرسنل و هفت تومان آن خرج عمران شهری می شود اما در اهواز در سال 1400 از هر ده تومان دو تومان خرج عمران و هشت تومان برای پرداخت دستمزد و حقوق پرسنل و هزینه رفت و روب و نظافت خرج می شد.
شهردار کلانشهر اهواز ادامه داد: اما این نسبت امروز تغییر کرده و ۶ به ۴ شده به گونه ای که از هر ده تومان ۶ تومان برای عمران و ۴ تومان برای رفت و روب و نظافت و حقوق پرسنل خرج می شود.
امینی با بیان این که برای نظافت هر منطقه ما می توانیم تعداد کارگر مشخصی بگیریم، گفت: استفاده از کارگران، استانداردی دارد و هر مساحت از شهر مشخص است که باید توسط یک کارگر تمیز شود.
وی افزود: از ساعت ۱۱ شب که زباله ها بیرون گذاشته می شود این زباله توسط کارگران تا ساعت ۳ نیمه شب جمع آوری می شود و اگر زباله ها در ساعت ۱۱ بیرون گذاشته و جمع آوری نشوند زحمات کارگران و هزینه های جمع آوری چند برابر می شود.
شهردار کلانشهر اهواز بیان کرد: رهاسازی زباله ها در شهر هزینه های زیادی را به شهرداری و مدیریت شهری وارد می کند و باعث زشت شدن شهر می شود.
امینی افزود: قطار شهری که بقیه کلانشهرها دارند و ما نداریم به خاطر کم تعهدی بوده که در گذشته اتفاق افتاده است.
وی گفت: مترو در آن شهرها چندین سال قبل راه افتاده است اما قطار شهری اهواز راه نیفتاده است و اکنون به جای سه هزار میلیارد تومان باید 43 هزار میلیارد تومان هزینه کنیم تا مترو در اهواز راه اندازی شود.
شهردار کلانشهر اهواز ادامه داد: بودجه شهرداری اهواز ۲۰ هزار میلیارد تومان است و این در حالی است که دو برابر بودجه شهرداری را برای راه اندازی قطار شهری باید هزینه کنیم.
امینی گفت: اگر اینطور پیش برود، هزینه های جزیی روی هم جمع و شهر را فشل و فلج می کند و ما را از پیشرفت باز می دارد.
وی با بیان این که اهواز از نظر
نظر جمعیت هشتمین شهر ایران است، خاطرنشان کرد: برای اینکه شهرداری بتواند در پروژه های عمرانی و فضای سبز بیشتری کار کند، نیازمند مشارکت مردم است که با رعایت موارد حفظ و نگهداشت شهر کاری کنند بودجه جهت توسعه شهر صرف شود و نه مجددا برای اصلاح وبازسازی پروژه های قبلی هزینه گردد.
وی با اشاره به قابلیتهای شهر اهواز از جمله وجود رودخانه کارون، وجود صنایع بزرگ و از همه مهمتر برخورداری از مردمی خونگرم و صبور گفت: باید دست به دست هم بدهیم تا شهر زیبا شده و توسعه یابد.
رضا امینی در پایان ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم اظهار امیدواری کرد: روزهای خوبی پیش روی همگی باشد و ما هم تا جایی که عمرمان کفاف دهد و فرصت قانونی داریم، ظرفیتها را برای رسیدن اهواز به شان و جایگاه خودش در ایران اسلامی به کار بگیریم.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید