تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۴ تیر ۱۴۰۵

کارکنان قرارداد موقت وزارت نفت، همچنان در انتظار برقراری عدالت

کارکنان قرارداد موقت وزارت نفت می‌گویند: پروسه تبدیل وضعیت کارکنان ارکان ثالث یا همان پیمانکاری وزارت نفت همراه با سایر وزارت خانه‌ها در سال ۹۱ کلید خورد و به اجرا درآمد. این مصوبه اما بعد از ۱۳ سال هنوز به طور کامل اجرا نشده است.
خرداد 13, 1404 3 دقیقه خواندن
چاپ خبر

 

کارکنان قرارداد موقت وزارت نفت می‌گویند: پروسه تبدیل وضعیت کارکنان ارکان ثالث یا همان پیمانکاری وزارت نفت همراه با سایر وزارت خانه‌ها در سال ۹۱ کلید خورد و به اجرا درآمد. این مصوبه اما بعد از ۱۳ سال هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از نیروهای قرارداد موقت نفت در تماس با «ایلنا» به‌عدم تبدیل وضعیت خود معترض هستند و می‌گویند: در سال ۱۳۹۱ با مصوبه هیأت وزیران و ابلاغ وزیر وقت نفت، پروسه تبدیل وضعیت کارکنان ارکان ثالث یا همان پیمانکاری وزارت نفت همراه با سایر وزارت خانه‌ها کلید خورد و به اجرا درآمد. در این اقدام بیش از ۳۴هزار نفر از جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفری کارکنان ارکان ثالث مشمول این طرح شده و مستقیماً با وزارت نفت و شرکت‌های فرعی آن قرارداد یکساله همکاری منعقد کردند.

آن‌ها گفتند: طبق این مصوبه این کارکنان باید پس از ۵ سال قرارداد مستقیم با شرکت فرعی به پیمانی تبدیل وضعیت می‌شدند. این تغییر وضعیت حکم رسمی شدن برای این کارکنان داشت چرا که نیروی پیمانی در یک بازه زمانی ۶ ماهه تا ۳ساله به رسمی قطعی تبدیل وضعیت می‌‎شود.

این نیروها به‌عدم اجرای این مصوبه با روی کار آمدن دولت روحانی اشاره کردند و گفتند: با روی کار آمدن دولت جدید و بازگشت دوباره بیژن زنگنه وزیر اسبق نفت که دارای دیدگاه به شدت انقباضی به توسعه نیروی انسانی بود سرنوشت این دسته از کارکنان طی ۸ سال وزارت زنگنه در تاریکی مطلق فرو رفت و عملاً ارتقای این کارکنان که عمدتاً نیروهای متخصص و دارای سوابق عملیاتی و مدرک تحصیلی کارشناسی تا دکترای تخصصی بودند طی این مدت متوقف شد و همه اعتراضات و مطالبه گری‌های این کارکنان بدون نتیجه باقی ماند.

نیروهای قرارداد موقت نفت ادامه دادند: البته در این ۸ سال معاون وقت وزیر در امور توسعه منابع انسانی و زیرمجموعه‌اش با ایجاد امیدواری‌های کاذب، و رفتارهایی مانندِ برگزاری آزمون خارج از منطق موسوم به توانمندسازی، تلاش کرد روند مطالبه‌گری کارکنان را متوقف و کاملاً در مسیری که خود می‌خواستند بیندازد.

این نیروها افزودند: با تغییر دولت و روی کار آمدن جواد اوجی در وزارت نفت، امید در دل کارکنان قراردادی زنده شد و آن‌ها را به تغییر نگاه و سیاست وزارت‌خانه پول‌ساز نفت امیدوار ساخت.

آن‌ها با اشاره به تغییر دولت و روی کار آمدنِ محسن پاک‌نژاد به عنوان وزیر نفت گفتند: کارکنان قراردادی وزارت نفت که اینک چهارمین رییس‌جمهور و هیأت دولت را در دوره قراردادی شدن‌شان تجربه می‌کنند، در برزخ ۱۳ساله بلاتکلیفی و بی‌توجهی وزارت نفت گرفتار شده‌اند و باز هم در دولت جدید شروع به مکاتبه و نامه‌نگاری کرده است.

کارکنان قرارداد موقت نفت می‌گویند: در این ۱۳ سال گرد پیری بر سر و صورت ما نشسته و آنان که باید اقدامی انجام دهند، داشتن مهارت، تخصص، تعهد، دانش علمی دانشگاهی آمیخته با تجربه عملی را نادیده می‌گیرند.

آن‌ها می‌گویند: این بار هم با ناامیدی و یأس با تهیه درخواستی دسته جمعی و فراگیر جملگی بر احقاق حق پایمال شده ۱۳ ساله‌مان تأکید و خواستار استفاده وزیر نفت از اختیارات قانونی و مصرح در قانون این وزارت‌خانه و تبدیل وضعیت نیروها هستیم. عمده بار اجرایی تولید، انتقال، پالایش و توزیع نفت و فرآورده‌های نفتی بر دوش ما قرار دارد و ما جزو پویاترین و کارآمدترین پرسنل وزارت نفت از نظر عملکرد هستیم.

این نیروها در پایان گفتند: امیدواریم وزیر نفتِ دولت آقای پزشکیان، با استفاده از اختیارات قانونی خود با تبدیل وضعیت کارکنان به مدت معین موافقت کند تا عدالت و برابری برقرار شد./ ایلنا

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • نقدی بر صحبت‌های اخیر وزیر کشاورزی؛ آقای وزیر، «افزایش مزد» عامل گرانی نیست/ نان از دست رفته را به سفره‌های مردم برگردانید!
  • مدیران در تصمیم‌گیری‌های کلان جهت‌گیری هوشمندانه داشته باشند/افزایش بهره‌وری در نیشکر با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • آماده‌سازی مجتمع‌های بین‌راهی خوزستان برای میزبانی از زائران اربعین
  • سه شطرنج‌باز دزفول به اردوی تیم ملی دعوت شدند
  • چگونه تفاوتهای فرهنگی را در ازدواج دوقومیتی مدیریت کنیم؟
  • برای حفاظت از دارایی‌ مشتریان، خدمات کارت بانک‌ها از دسترس خارج شد درپی
  • ۲ میلیون قطعه ماهی با حضور استاندار خوزستان در هورالعظیم رهاسازی شد / دکتر موالی‌زاده: ماهی‌های سازگار با اقلیم، احیا و رونق تکثیر و صید ماهی را تضمین می‌کنند
  • سالمندان مجرد؛ پدیده‌ای اجتماعی در یک قدمی ایران
  • چرا کافئین در چای و قهوه اثر متفاوتی دارد؟
  • راز رگ‌های آبی؛ چرا خونی که قرمز است، زیر پوست آبی دیده می‌شود؟
  • شهباز شریف: هیچ بحثی درباره برنامه‌های موشکی ایران با آمریکا و یا در تفاهم‌نامه وجود ندارد
  • تشریح جزئیات اقتصادی تفاهم‌نامه ایران و آمریکا از زبان رئیس‌کل بانک مرکزی
  • ونس: پیشرفت بزرگی در رابطه با ایران انجام شده است
  • ورود هیات‌های مذاکره کننده به سالن اجلاس چهارجانبه در سوئیس
  • نشست داخلی هیات مذاکره کننده ایرانی در سوییس/ برگزاری سه دیدار دوجانبه با طرف های میانجی
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل