تارا خبر
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل
۱۴ مرداد ۱۴۰۴
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی:

ارائه دو هزار و ۳۲۶ مورد خدمات تخصصی فنی حفاری به شرکت های متقاضی/ رشد ۱۷.۵ درصدی خدمات در چهارماه نخست امسال

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی با اشاره به ارائه دو هزار و ۳۲۶ مورد عملیات تخصصی فنی حفاری به شرکت های متقاضی در چهارماه نخست امسال، گفت: این حجم خدمات در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد ۱۷.۵ درصدی دارد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران ، جهانگیر شجاعی […]

مرداد 13, 1404 4 دقیقه خواندن
چاپ خبر

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی با اشاره به ارائه دو هزار و ۳۲۶ مورد عملیات تخصصی فنی حفاری به شرکت های متقاضی در چهارماه نخست امسال، گفت: این حجم خدمات در مقایسه با دوره مشابه پارسال رشد ۱۷.۵ درصدی دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی حفاری ایران ، جهانگیر شجاعی در تشریح عملکرد این معاونت توضیح داد: معاونت مدیرعامل شرکت ملی حفاری در امور فنی چهار مدیریت شامل مدیریت های خدمات فنی حفاری، خدمات ویژه، فناوری اطلاعات و ارتباطات و بازسازی و نوسازی دستگاه ها و تجهیزات حفاری می باشد.

وی افزود: بزرگترین دریافت کننده خدمات جنبی که افزون بر ۲۵ خدمت تخصصی تعریف شده در صنعت حفاری است و با توجه به اینکه بیشترین تعداد دستگاه های حفاری ناوگان شرکت در موقعیت عملیاتی پنج شرکت بهره برداری نفت وگاز زیر مجموعه آن شرکت فعالیت دارند، شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که از سرجمع خدمات صورت گرفته در مدت پیش گفته یک هزار و ۱۵۴ عملیات بر روی چاه های نفتی وگازی در حال حفاری یا بهره برداری این شرکت انجام گردید.

شجاعی به تاثیر بسزای این خدمات در راستای حفظ ، نگهداشت و افزایش تولید اشاره و اظهار کرد: خدمات یکپارچه فنی و تخصصی این شرکت بر حسب نیاز در این مدت به شرکت های نفت مناطق مرکزی، فلات قاره، مهندسی و توسعه نفت، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و پروژه های در دست اجرای شرکت اختصاص داشته است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری در خدمات فنی گفت: خدمات تخصصی مدیریت خدمات ویژه متشمل بر نمودارگیری، نمودارگیری از سیال حفاری، چاه پیمایی ، مغزه گیری ، عبور از جداره چاه و حفاری افقی و جهت دار است که مجموع این خدمات در این مدت ۴۸۵ مورد به ثبت رسید.

وی مهمترین خدمات فنی ارائه شده را اسیدکاری گسترده و ویژه، سیمانکاری، تزریق پذیری، لوله مغری سیار، آزمایش چاه با ساق مته، حفاری با هوا، حفاری به روش فروتعادلی، آزمایش بهره دهی چاه، لوله گذاری چاه ونصب آویره عنوان کرد و افزود: مجموع این خدمات در چهارماه نخست سال جاری یک هزار و ۹۰۰ مورد بوده که در این میان سیمانکاری چاه با ۹۱۲ عملیات بیشترین تعداد خدمات را داشته و حجم کار در قیاس با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۷ درصدی دارد که ضمن ” خداقوت ” به همکاران از تلاش های بی وقفه و شبانه روزی همه آنان در مدیریت های خدمات فنی و ویژه حفاری خاصه اداره کل سیمانکاری تقدیر و قدردانی می شود.

شجاعی اهمیت کار مدیریت بازسازی و نوسازی دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری را در روزآمد سازی و استفاده بهینه از دکل ها و تجهیزات و در نهایت افزایش بهره وری بسیار مهم دانست و اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده در سطح شرکت ملی نفت ایران و مدیریت ارشد شرکت در زمینه طرح بازسازی ناوگان و تجهیزات و متعلقات دستگاه های حفاری ، فعالیت نرم افزاری در این ارتباط در مراحل پایان کار است و با پیش بینی نوسازی ۲۰ دستگاه حفاری و تجهیزات مختلف پمپاژ سیمان و اسید و تجهیزات خدمات جانبی طی پنج سال در دستور کار قرار گرفته که از طریق برون سپاری و استفاده از توانمندهای داخلی شرکت ، اجرا می شود.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی گفت: این طرح شامل برنامه نوسازی کامل سازه، مخازن سیال، مخازن آب، تجهیزات مکانیک (دراورکس، پمپ‌های سیال، سیستم بالابری) ، موتورهای دیزل و تجهیزات برقی نظیر تراکشن موتورها، الکتروموتورها، ژنراتورها و اتاق کنترل برق SCR) ) و تجهیزات الکترونیک و ابزار دقیق می باشد.

وی نقش فناوری اطلاعات و ارتباطات در شرکت با توجه به ماهیت کار و گستردگی مناطق عملیاتی و نقش آن در بهبود عملکرد و افزایش بهره وری و آسان سازی ارتباطات را بسیار مهم و حیاتی خواند و افزود: این مدیریت نیز به موازات بخش های عملیاتی و پشتیبانی فنی و خدمات ، در روز آمدی برنامه ها و بومی سازی دانش و تولید سامانه های کاربردی در شرکت فعالیت های قابل توجهی داشته است.

شجاعی در همین ارتباط به تولید سامانه انتقال اطلاعات حفاری با قابلیت تجمیع پارامترهای مرتبط در قالب استاندارد جهانی اشاره و اظهارکرد: این سامانه حاصل تلاش کارشناسان مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت با همکاری مدیریت خدمات ویژه است که علاوه بر مدیریت هوشمند، می تواند جریان پیوسته اطلاعات و ارسال تضمینی آن در بازه های زمانی قابل تنظیم و قابل انطباق با هر نوع مجموعه (یونیت) نمودارگیری و تجهیز حفاری را پشتیبانی نماید و مرحله اجرای پایلوت سامانه با استقرار سرور محلی در یونیت های نمودارگیری مستقر در پنج دستگاه حفاری با همکاری مدیریت خدمات ویژه با موفقیت به پایان رسیده است.

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

  • کارگری که ۱۴۵ میلیون سود وام ودیعه مسکن می‌دهد
  • اعزام اولین کاروان رسانه ای سفیران حسینی بسیجیان رسانه خوزستان به مرز چذابه
  • وزیر کشور: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین در سامانه سجاد ثبت نام کردند
  • وزیر کشور وارد خوزستان شد
  • ارائه دو هزار و ۳۲۶ مورد خدمات تخصصی فنی حفاری به شرکت های متقاضی/ رشد ۱۷.۵ درصدی خدمات در چهارماه نخست امسال
  • دورکاری ادارات خوزستان در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه
  • در شعرهای آزیتا صادقی تخیل، عاطفه و اندیشه نمایان است
  • کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی به دلیل خروج و نقل و انتقالات/ اجرای ۶۵۰ پروژه تعریف شده طی ۳ سال آینده
  • کدام دولت آب را در راه بحران انداخت؟
  • پاسخگویی به بیش از ۷۹ هزار تماس در مركز ارتباط با مشتريان آبفا اهواز
  • شفافیت، همدلی و تقویت هویت خوزستانی لازمه توسعه متوازن استان است / دفاع از منافع استان و حقوق مردم اولویت راهبردی ماست
  • اسکان و پذیرایی روزانه از دو هزار زائر در مرز چذابه توسط شرکت ملی حفاری ایران
  • دستور رئیس جمهور برای برآورد مالی تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی
  • آبادان گرمترین شهر جهان شد
  • استاندار خوزستان: ۴۴ روستای حمیدیه از تنش آبی خارج شدند
  • صفحه نخست
  • خوزستان
  • سیاسی
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • فرهنگ و هنر
  • بین الملل